بیکاری جوانان بزرگ‌ترین دغدغه کشور است

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف صنعت خودروسازی کشور گفت: همکاری وزارت دفاع با خودروسازان برای تولید خودروهای باکیفیت نتایج خوبی به دنبال دارد.
مهر- احمد محرم زاده افزود: حمایت از تولید در سالی که به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده جزو وظایف هر مسئول و مردم است در حالی که اگر تاکنون به منویات و توصیه‌های مقام معظم رهبری عمل شده بود شرایط کشور به مراتب بهتر از زمان فعلی می‌بود.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بیکاری جوانان را بزرگ‌ترین معضل و دغدغه کنونی کشور دانست و گفت: اصلی‌ترین دغدغه خانواده‌ها بیکاری جوانانی است که سال‌ها تحصیل‌کرده و اکنون هیچ شغلی ندارند و به لحاظ شرایط خاص؛ نمی‌توانند کارآفرین باشند.
محرم‌زاده بابیان این‌که اگر موانع تولید رفع و اقتصاد کشور شکوفا شود در کنار این‌ها برای جوانان فرصت شغلی نیز فراهم می‌شود، ابراز داشت: نبود فرصت‌های شغلی و بیکاری جوانان که در نتیجه آن جوانان دچار افسردگی می‌شوند ناشی از مشکلات اقتصادی و موانعی است که حوزه تولید با آن دست و پنجه نرم می‌کند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همین گرانی‌ها و تورم بی‌سابقه فشار مضاعفی را به مردم وارد می‌کند که نشأت‌گرفته از تحریم‌های ظالمانه دشمنان است، در حالی که هیچ کشوری نمی‌توانست این حجم از فشارها و تحریم‌ها را تحمل کند.
وی با ذکر این‌که آذربایجان‌شرقی و منطقه ارسباران در تأمین مواد اولیه تولیدات معدنی هیچ‌گونه کمبودی ندارد، گفت: منابع خدادادی به اندازه‌ای است که کمبودی را حس نمی‌کنیم اما مسئولان در بهره‌برداری از آن به نفع اشتغال جوانان و معیشت مردم؛ برنامه و هدف معینی ندارند.
محرم‌زاده تأکید کرد: دشمنان درصدد ضربه به اقتصاد کشور و فلج کردن حوزه تولید هستند، در این میان سوءمدیریت و عدم برنامه‌ریزی هدفمند می‌تواند نتیجه را به نفع دشمنان تمام کند و این آفتی برای تولید است.
نائب‌رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی با اشاره به ضعف صنعت خودروسازی بیان کرد: همکاری وزارت دفاع با خودروسازان برای تولید خودروهای باکیفیت انتظاری بود که باید پیش‌تر محقق می‌شد؛ چرا وزارت دفاع موفق به تولید خودروها و تجهیزات نظامی مدرن می‌شود اما خودروسازان نمی‌توانند خودروی مدرن بسازند! خودروسازان حتی در تولید پراید استاندارد و بدون نقص هم دچار ضعف هستند.
وی تصریح کرد: تا زمانی که دست‌های توانمند مهندسان و نخبگان در تولید ادوات و خودروهای نظامی منحصربه‌فرد در کشور داریم؛ چه لزومی دارد تا خودروسازان برای واردات تجهیزات بی‌کیفیت دست نیاز به کشورهای دیگر باز کنند.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …