سیل زیانبار در تبریز

آبگرفتگی دیروز در معابر تبریز، مجددا بحث ناتوانی در جمع آوری آب‌های سطحی شهر تبریز را عیان نمود.
روز گذشته بارش شدید نزولات آسمانی سبب گردید بسیاری از معابر شهر تبریز از جمله زیرگذر شهید فهمیده تبدیل به دریاچه ای عظیم گردد که خساراتی را برای خودروها و منازل حاشیه این معابر به وجود آورد.
اینکه چرا پس از این همه سال هنوز در دفع آب‌های سطحی و هدایت آن‌ها در مواقع ضروری ناتوان هستیم و یا در شرایط عادی چاره ای از سوی کارشناس و مشاور در سطح مدیریت بحران استان ارائه و عملیاتی نمی شود، جای سوال برای شهروندان دارد.
بارش باران شدید و تگرگ در مناطق مختلف آذربایجان شرقی به ویژه کلان شهر تبریز، از عصر روز گذشته (جمعه) موجب آبگرفتگی خیابان ها و معابر شد.
ایرنا- بارش باران همراه با تگرگ، برخی از خیابان های تبریز را مسدود کرد و موجب فرو رفتن برخی از خودروها در سیلاب و گل و لای شد.
بارش باران موجب شد که ارتفاع آب جمع شده در زیرگذر میدان فهمیده تبریز به بیش از یک متر برسد و خودروها در آن گیر بیفتند؛ این اتفاق بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشت و تصاویر آن بین کاربران دست به دست شد.
مناطقی از تبریز از قبیل باغمیشه و مناطق پیرامونی ائل گلی نیز عصر دیروز (جمعه)شاهد بارش تگرگ بود؛ بارش تگرگ به اندازه ای بود که تا ساعتی بعد نیز بر روی زمین باقی ماند.
جمع شدن حجم انبوهی از آب در زیرگذر میدان بزرگ فهمیده تبریز، علاوه بر نیروهای شهرداری، نیروهای آتش نشانی و هلال احمر را وارد میدان کرد.
بارش شدید باران، روز گذشته (جمعه) معابر ملکان را هم زیر آب برد و در شهر سیلاب به راه انداخت و در بخش مهربان سراب هم تگرگ به محصولات کشاورزان خسارت زد.
هریسی ها هم شاهد بارش شدید باران و تگرگ و سیلاب بودند.
کارشناسان اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی درباره بارش شدید باران و تگرگ و سیلابی شدن معابر در مناطق مختلف استان هشدار داده اند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: بارش باران سیل آسا و تگرگ در مناطق مختلف استان خوشبختانه تاکنون خسارت جانی نداشته است.
محمدباقر هنربر افزود: بارش شدید باران و تگرگ عصر دیروز(جمعه) در استان باعث آب گرفتگی خیابان‌ها و میدانهای شهرها شد و به لوازم منزل و خودروهای برخی شهروندان خسارت زد.
وی ادامه داد: نیروهای هلال احمر و آتش نشانی برای تخلیه آب منازل و معابر تلاش می کنند.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …