در جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر تبریز مشکل داریم

استاندار آذربایجان‌شرقی در واکنش به حوادث ناشی از بارش های تبریز تصریح کرد: به رغم برخی گلایه ها،‌این حوادث بهتر از گذشته مدیریت شده و همه دستگاه های مسئول پای کار بودند.
وقت نیوز-‌ محمدرضا پورمحمدی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان آذربایجان‌شرقی افزود: بروز چنین حوادثی ناشی از برخی نارسایی‌ها و کمبودهاست و حادثه دیروز هم نشان داد که مشکلات اساسی در زمینه جمع و هدایت آب های سحطی در تبریز داریم.
وی افزود: خوشبختانه این حادثه تنها در بخش‌هایی از شهر روی داد و در مناطقی که احتمال خسارت بیشتری وجود داشت، بارش‌ها شدید و رگباری نبود.
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در سال‌های اخیر برای لایروبی مسیل‌های منتهی به شهر تبریز، بر طراحی و ایجاد ساختار مناسب برای جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در این شهر تأکید کرد.
وی اظهار داشت: هرچند بخش قابل توجهی از این مشکلات ناشی از اقداماتی است که در طول سالیان طولانی انجام شده، اما امروز ما مسئول هستیم و ضمن اینکه نباید اشتباه‌های گذشته را تکرار کنیم، برای رفع نارسایی‌ها و جبران نقص‌ها هم باید تلاش کنیم.
استاندار آذربایجان‌شرقی از دبیرخانه ستاد مدیریت بحران استان خواست تا با همکاری دستگاه‌های مسئول، نسبت به شناسایی نارسایی‌ها و مشکلات و عوامل بروز حوادث مشابه اقدام کرده و برای رفع نواقص، تقسیم‌کار استانی طراحی کند.
وی همچنین با اشاره به اقدامات شهرداری تبریز برای مسیل‌گشایی، خواستار ایجاد ساختار مناسبی برای جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در این شهر شد.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …