ایران، محور اتحاد کشور‌های اسلامی است

گروه‌های مقاومت و جریان‌های فلسطینی با ارسال نامه‌هایی جداگانه‌، به حضرت آیت‌ا… خامنه‌ای از مواضع رهبر انقلاب در روز قدس امسال تشکر کردند.
شبکه خبر- پنج گروه مقاومت فلسطینی در این نامه‌ها ضمن تشکر و قدردانی مجدد از مواضع جمهوری اسلامی ایران و رهبر انقلاب در حمایت از مقاومت مردم فلسطین و به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی، بر ادامه‌ راه مقاومت تا آزادی قدس شریف تأکید و بیانات رهبر انقلاب در روز قدس امسال، نقشه راه آزادسازی فلسطین خوانده شده است.
جبهه‌ مردمی آزادی‌بخش فلسطین (دفتر فرماندهی کل و دفتر سیاسی)، جنبش فتح انتفاضه، جبهه‌ مبارزه‌ مردمی فلسطین و ائتلاف نیرو‌های فلسطین در این نامه‌ها ضمن تأکید بر نقش جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور اتحاد و مقاومت بین کشور‌های اسلامی، نام و یاد شهید حاج قاسم سلیمانی را در زنده نگه داشتن آرمان فلسطین گرامی داشتند.
رهبر انقلاب در سخنرانی زنده تلویزیونی جمعه ۱۷ اردیبهشت که در دو بخش فارسی و عربی و در روز قدس ایراد شد با اشاره به رشد کمی و کیفی قدرت نیرو‌های مقاومت، تغییر موازنه‌ی قوا در سرزمین‌های اشغالی را به نفع جهان اسلام دانستند.
ایشان همچنین روند رژیم صهیونیستی را رو به زوال و افول دانسته و منطق مبارزه با این رژیم غاصب را ادامه‌ی مقاومت تا انجام یک همه‌پرسی از همه‌ فلسطینی‌های داخل و خارج فلسطین برای تعیین نظام سیاسی آینده فلسطین اعلام کردند.
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در نامه‌ای جدید به رهبر معظم انقلاب به تشریح جنایات وحشیانه اشغالگران صهیونیست علیه قدس، محله الشیخ جراح، مسجد الاقصی، غزه و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ پرداخت.
اسماعیل هنیه در این نامه‌ به رهبر معظم انقلاب تصریح کرد که با توجه به تشدید تجاوزات رژیم اشغالگر علیه ملت و مقدسات فلسطین، تماس‌های گسترده‌ای با طرف‌های مختلف برقرار کردیم و از آن‌ها خواستیم مانع از پیشبرد جنایات و اهداف شوم دشمن شوند و هشدار دادیم که این جنایات قطعا از سوی ملت و مقاومت فلسطین بی‌پاسخ نخواهد ماند.
وی اظهار داشت که اصرار سران جنایتکار رژیم صهیونیستی بر ادامه تجاوزات خود علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین، مستلزم پاسخی قاطع و مشروع از طریق مقاومت در نوار غزه بود.
اسماعیل هنیه اظهار داشت که دشمن جنایتکار با کشنده‌ترین سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی به طور شبانه‌روزی علیه مردم غزه دست به وحشیانه‌ترین جنایات می‌زند و در کنار آن فجیع‌ترین جنایات را هم در حق تظاهرکنندگان در قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ مرتکب می‌شود.
هنیه تصریح کرد که ما در برابر این جنایت‌های بی‌وقفه، خواستار تحرک فوری و بسیج مواضع اسلامی و عربی و بین‌المللی به منظور اتخاذ مواضعی قاطع و واداشتن دشمن صهیونیستی به توقف جنایات خود علیه مردم تحت محاصره غزه، توقف هرگونه تجاوز علیه ساکنان قدس و مقدسات آن و پایان دادن به هرگونه تعدی علیه مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی در داخل آن هستیم.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …