دشمن در موسم انتخابات درصدد ایجاد بحران می باشد

درپی حوادث و جریانات اخیر وتلاش برخی فرصت طلبان برای ایجاد اختلاف بین اهالی شهرهای دوست، برادر و همسایه اردبیل و آستارا، آیت ا… عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیانیه ای صادر کرد.
صداوسیما- در این بیانیه آمده است:
اهالی معزز اردبیل و آستارا! دشمنان قسم خورده کشور ما در موسم انتخابات در صدد ایجاد ظرفیت برای بهم ریختن انسجام ملی و رسیدن به منویات شوم خود هستند. آن‌ها در یک اقدام خطرناک و ساختگی تصمیم گرفتند اهالی دو شهر حسینی اردبیل و آستارا را که قرن‌ها با احترام با همدیگر زندگی کرده اند در مقابل هم قرار داده و بحران‌های غیر قابل مهار درست کنند.
اینجانب از نزدیک و سال‌های متمادی شاهد حسن سلوک اهالی معظم آستارا با اهالی اردبیل بوده ام، سال هاست در روز‌های تعطیلی هزاران خودروی اردبیلی وارد منطقه آستارا و گیلان می‌شوند و به احسن وجه مورد احترام قرارمی گیرند. آیا از خود سوال نکرده اید که چرا این اتفاق خاص فقط در خصوص خودروی خاص و افراد خاص صورت گرفته است؟
دشمن که از ایجاد هرگونه تنش و نا امنی در کشور مایوس شده، چشم امید به اختلاف دوخته است و در صدد سرباز گیری است آگاه باشید و در دام بحران آفرینان متصل به خارج قرار نگیرید و به ندا‌های شیطانی آن‌ها که ندای اختلاف، آبرو ریزی و انتقام موهوم است توجه نکنید.
اهالی دو شهر قرار است سال‌های متمادی با هم تعامل نزدیک داشته باشند در چنین حالتی حتی ایجاد نطفه اختلاف گناه نابخشودنی است، سهم عمده تجارت آستارا با اردبیل ماست و ایجاد اختلاف سهم مهلک به اقتصاد اردبیل است.
از اهالی آستارا نیز می‌خواهم طبق معمول به برخورد توام با کرامت و تکریم با اهالی اردبیل ادامه دهند و تحت تاثیر تحریکات و استفزازات قرار نگیرند و به ندای شیطانی که دعوت به جنگ، دعوا و اختلاف می‌کند گوش ندهند. ایجاد اختلاف قطعاً از شیطان است.
از مسئولین دو استان نیز می‌خواهم به هیچ وجه به این معرکه نفسانی و دعوای جاهلی وارد نشوند و کار را به نیرو‌های امنیتی و قضایی واگذار کنند. از نیرو‌های امنیتی و قضایی دو استان نیز می‌خواهم با قاطعیت تمام از توسعه دایره اختلاف جلوگیری کنند و در حق مجرمین هیچ گونه مماشاتی را روا ندارند.
به دشمنان می‌گویم کور خواندید ما مسلمان‌ها امت واحده و بلکه خانواده واحد جهانی تشکیل می‌دهیم، اردبیل و آستارا یک خانواده است و اخوت اهالی آستارا و اردبیل و بلکه اخوت تمام مسلمان‌ها را خود خداوند در قرآن امضاء کرده و ما این را با هیچ چیز عوض نمی‌کنیم این شما هستید که خاب ظنکم و طاش سهمکم!

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …