راه و خط امام (ره) ادامه دارد

رئیس جمهور گفت: اساس تفکر امام خمینی (ره) در نهضت و انقلاب اسلامی بر مبنای مردم بود و ایشان آگاهی مردم را اولین رکن اساسی نهضت و انقلاب اسلامی می‌دانست.
شبکه خبر- حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه هیئت دولت با اشاره به سخنرانی مهم امام خمینی (ره) در عصر عاشورای ۱۳ خرداد سال ۴۲ در مدرسه فیضیه قم افزود: سخنرانی معروف امام در این روز موج بزرگی در سراسر کشور به وجود آورد.
وی گفت: امام (ره) آماده شدن مردم برای حرکت عمومی و سپس قیام همگانی را مسیر و حرکت نهضت اسلامی تا رسیدن به مقصد و پیروزی می‌دانستند.
رئیس جمهور اضافه کرد: امام (ره) در نهضت اسلامی به دنبال جنگ مسلحانه و چریکی نبود و آن‌ها را راه حل‌های اساسی نمی‌دانست بلکه حرکت، جوشش و همفکر شدن مردم با مسیر نهضت و انقلاب مدنظر ایشان بود لذا در ۱۳ خرداد ۴۲ آغاز موج بسیار بزرگی در نهضت اسلامی را شاهد بودیم.
روحانی در ادامه با اشاره به اینکه راه و خط امام ادامه دارد، گفت: انتخابات و صندوق مهمترین مسئله است و باید فردی که به عنوان رئیس جمهور مردم به او رأی می‌دهند حتی از نظر برنامه و استراتژی اصلح باشد. باید بهترین فرد بیاید و این بار مسئولیت را بر دوش بگیرد و کار را پیش ببرد.
رئیس‌جمهور با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: تنها از طریق اخذ رای و مشارکت مردم می‌توان کشور را اداره کرد و این همان نظر و راه حل مورد تاکید امام راحل است.
روحانی اظهار داشت: صندوق رای، نتیجه و دستاورد مهم انقلاب اسلامی و انقلاب مشروطه است و در انقلاب مشروطه نیز یکی از دستاورد‌های مهم بود.
وی با بیان اینکه در مجلس دوران مشروطه مشاهده می‌کنیم که با انتخابات و رفتن مردم پای صندوق، شهید مدرس انتخاب می‌شود افزود: در انقلاب اسلامی یکی از ثمرات مهم این بود که مردم پای صندوق‌های رای حاضر شدند و راه حلی که امام برای اداره کشور مطرح کردند از طریق انتخابات توسط مردم و رای گیری بود و اینکه میزان رای ملت است.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه شعار اصلی امام، اداره کشور از طریق صندوق اخذ رای بود گفت: نباید از امام فاصله بگیریم و باید روز به روز به نظر امام نزدیک شویم.
روحانی ادامه داد: امام(ره) مبنای اینکه مردم نقش اصلی و تعیین کننده در قدرت و اداره کشور را دارند در جمهوری اسلامی بنیان گذاشتند و به همین دلیل هم خیلی‌ها در آن زمان مخالف بودند.
وی گفت: همه پرسی ۱۰ فروردین سال ۵۸ در سراسر کشور برگزار شد، اساس نظام ما از همه پرسی آغاز شد و نظام جمهوری اسلامی مورد تایید و تصویب بیش از ۹۸ درصد مردم قرار گرفت.
رئیس جمهور تصریح کرد: در طول یک سال پنج انتخابات مهم و همه پرسی برگزار شد. دو بار مردم در همه پرسی و سه بار در انتخابات شرکت کردند یک بار همه پرسی برای نظام جمهوری اسلامی ایران و یکبار برای همه پرسی بعد از نهایی شدن قانون اساسی بود.
وی با اشاره به پنج بار حضور مردم در پای صندوق‌های رای گفت: این حضور نشان داد انقلابی که در همان اوایل مردم را پنج بار پای صندوق رای دعوت می‌کند یعنی امام می‌خواهد بگوید مسیر و اداره کشور ما از همین طریق است و با آرای مردم می‌توان کشور را اداره کرد.
رئیس جمهور تاکید کرد: از مسیر و راه امام که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است و بر حضور اکثریت در پای صندوق‌های رای تاکید دارند نباید خارج شویم.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …