به فرد ساده‌زیست و دارای برنامه رای بدهیم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: نباید از صندوق رای قهر کرد، باید با حضور حداکثری و انتخاب اصلح آینده کشور را به دست فرد لایق بدهیم .
وقت نیوز- حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز ابراز امیدواری کرد مردم آذربایجان با حضور حداکثری در پای صندوق های رای عنوان اولین ها را بار دیگر برای خود به ثبت برسانند.
وی با اشاره به مناظره نامزدهای ریاست جمهوری خواستار رعایت تقوای انتخاباتی شد و گفت: نامزدها خود را معرفی کنند و از تخریب دیگران و اتهام زنی و دروغ بپرهیزند.
امام جمعه تبریز افزود: دشمن برای مشارکت حداقلی مردم در انتخابات برنامه ریزی و تلاش می کند و کاندایدهای ریاست جمهوری نباید در زمین دشمن بازی کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: دانشگاهیان، طلاب و نخبگان باید منادیان اخلاق سیاسی و انتخاباتی باشند و زمینه را برای تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم کنند.
خطیب نماز جمعه تبریز بیان کرد: وقتی مردم ببینند کاندیدا‌ها و طرفداران آن‌ها با اخلاق تبلیغ می‌کنند، نسبت به شرکت در انتخابات تشویق خواهند شد.
امام جمعه تبریز گفت: کاهش مشارکت مردم در انتخابات به معنی دلسرد شدن آن‌ها از نظام نیست بلکه از عملکرد مسئولان ناراضی هستند.
وی خاطرنشان کرد: در یکی از سال‌ها شاهد مشارکت ۵۰ درصدی مردم بودیم که دلایل آن تورم و مشکلات اقتصادی بود.
امام جمعه تبریز بیان کرد: به فردی رای دهیم که در عین ساده زیستی دارای برنامه و کفایت لازم در مدیریت کشور باشد.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه شکل‌گیری شخصیت هر انسانی در بستر فرهنگی که در آن به دنیا آمده و زندگی می‌کند، اظهار داشت: تحولات فرهنگی زیربنای تحول در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی است و حضرت امام(ره) در ارتباط با فرهنگ می‌فرمایند فرهنگ یک کارخانه آدم سازی است و با فرهنگ فاسد نمی‌توان انسان سالم تربیت کرد.
وی تصریح کرد: اگر ملت‌ها بخواهند از دام کشور‌های سلطه گر نجات یابند باید فرهنگ آن جامعه را اصلاح کنند. فرهنگ، اساس استقلال یک جامعه است و مقام معظم رهبری می‌فرمایند حاضرم جانم را در راه اصلاح فرهنگ جامعه بدهم.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم پیشنهاد کرد که گروه‌های جهادی در کنار پخش بسته‌های معیشتی، بسته‌های فرهنگی هم در اختیار مردم قرار دهند.
امام جمعه تبریز گفت: هر مسئولی که در جایگاه فرهنگی باشد و نتواند مسئولیت خود را به درستی انجام دهد بدترین ضربه را به فرهنگ خواهد زد.
وی افزود: تا زمانی که نتوانیم واقعیت‌های فرهنگی جامعه را کنترل کنیم نخواهیم توانست به آرمان‌هایمان در عرصه فرهنگی دست یابیم و بدون شناخت اولویت‌های فرهنگی و تمرکز به آن اولویت‌ها، نمی‌توان به نتیجه مطلوب رسید.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …