برابر قدرت‌های متجاوز ایستادگی می کنیم

رئیس جمهور گفت: هیچ فشار و جنگی نمی‌تواند ملت و دولت ما را به زانو درآورد؛ ما مسیر و راهمان را به خوبی ادامه می‌دهیم.
شبکه خبر- حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت دفاع افزود: نیرو‌های مسلح در قدم اول به انگیزه، قدم دوم به آموزش، قدم سوم به تجهیزات کافی و همچنین دولتی قدرتمند برای پشتیبانی لجستیکی و مالی نیاز دارند تا بتواند در صحنه بین المللی از نیرو‌های مسلح کشور حراست، حفاظت و حمایت کند.
رئیس جمهور تاکید کرد: امروز دولت جمهوری اسلامی ایران در خدمت ملت و نیرو‌های مسلح است.
وی گفت: شاهد آن هستیم که علی رغم سه سال و نیم جنگ تحمیلی اقتصادی که هر کشور دیگری را به زانو در می‌آورد، ملت ما سروقامت ایستاد و دولت نیز با همه توان مقاومت کرده و توانسته نیاز‌های ضروری مردم و نیرو‌های مسلح را تامین کند.
رئیس جمهور همزمانی فشار‌های تحریم و کرونا را در تاریخ ایران بی نظیر دانست و افزود: این دولت قدرتمند و توانمند در این دوران در کنار مردم غیور، و با هدایت رهبری فرهیخته و شجاع با همه سختی‌ها و مشکلات دست از توسعه و تقویت نیرو‌های مسلح برنداشته است.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: شاهد الحاق دو ناو به نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران هستیم که هر دو ناو در طول هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم ساخته شده است و نشان می‌دهد که هیچ فشار و جنگی نمی‌تواند ملت و دولت ما را به زانو درآورد؛ ما مسیر و راه مان را به خوبی ادامه می‌دهیم.
رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت‌ در زمینه توسعه سواحل مکران تصریح کرد: امروز و در سال‌های آینده بندر جاسک تبدیل به بندری بسیار مهم شده‏، چابهار توسعه بسیاری یافته است و دولت توانسته گاز را به تمام مناطق شرقی و استان سیستان و بلوچستان برساند، آب را شیرین کرده و به اعماق کویر ایران در شرق کشور برساند و امروز شاهد آن هستیم که دولت آب را به دو استان رسانده است.
وی به آبادانی شرق و جنوب کشور و دریای عمان و سواحل مکران اشاره کرد و افزود: به زودی بندر جاسک به بندری مهم برای صادرات نفت ایران تبدیل خواهد شد و تا امروز اگر نفت ایران در جزیره خارک آماده صادرات می‌شد، از این به بعد هم در خارک و هم در جاسک نفت ایران آماده صادرات می‌شود؛ این کار بی نظیر و استراتژیک دولت در طول تاریخ است.
رئیس جمهور گفت: ما قربانی تروریسم هستیم، اما در دفاع از کشورمان نه نیاز به سلاح کشتار جمعی داریم و نه آن را اخلاقی و مجاز می‌دانیم.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزود: ما قربانی سلاح کشتار جمعی در جنگ تحمیلی ۸ ساله به دست عفلقیان هستیم که از سوی نیرو‌های شرقی و غربی تسلیح شده بودند.
وی ادامه داد: ما دنبال توانمندی هسته ای، هوایی، فضایی و موشکی برای صنعت دفاعی خودمان هستیم و از قدرت هسته‌ای مان برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای استفاده نمی‌کنیم این را آمریکا و اروپا بدانند.
رئیس جمهور افزود: ما پیش از این غنی سازی ۲۰ درصدی داشتیم و شما دیدید دولت دوازدهم برای اولین بار در تاریخ ایران غنی سازی ۶۳ درصدی را انجام داد و اگر روزی نیاز داشته باشیم به غنی سازی بالاتر، همان روز و همان ساعت انجام خواهیم داد، اما دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم.
وی گفت: توانمندی هسته‌ای ما برای تکمیل نیازمندی‌های کشور در بخش‌های پزشکی و صنعت و انرژی استفاده می‌شود و فعالیت‌های ما کاملا صلح آمیز است.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی تاکید کرد: ملت ما قدرت و توانمندی ایستادگی در برابر قدرت‌های جهان را دارد و شما دیدید پهپاد بزرگترین قدرت نظامی جهان یعنی آمریکا را در آن وقت که لازم دانستیم سرنگون کردیم و باز جایی پایگاهش را در وقتی که می‌دانستیم موشک باران کردیم، این قدرت نیرو‌های مسلح ایران اسلامی است.
رئیس جمهور گفت: ما قصد جنگ وتنش با هیچ کشوری را نداریم، اما در برابر قدرت‌های متجاوز، سر فرود نخواهیم آورد و ایستادگی خواهیم کرد.
وی افزود: در مذاکرات وین به خوبی روشن شده که اگر آمریکایی‌ها در ۵ +۱ به تعهدات خود عمل کنند بلافاصله ایران هم به همه تعهدات خود عمل خواهد کرد و این پیام صریح ما به اروپا و آمریکاست.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: طرف مذاکره همانطور که بسیاری از تعهداتشان را تا امروز قبول کرده اند، آن چند مورد باقی مانده را هم بپذیرند تا در منطقه و جهان شاهد صلح و سازش و امنیت باشیم.

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …