در اداره کشور باید تحول ایجاد شود

رئیس جمهوری منتخب گفت: در نظام اسلامی دولت خدمتگزار مردم است نه منت‌گذار و تمام کارگزاران باید خود را خدمتگزار مردم بدانند و هیچ کس حق ندارد به کرامت مردم کوچکترین خدشه‌ای وارد کند.
شبکه خبر- آیت‌ا… سید ابراهیم رئیسی در جشن ولادت امام رضا (ع) در حرم مطهر رضوی افزود: وزرا و مدیران میانی بدانند قبول داشتن بنده شرط کار در دولت نیست بلکه حفظ کرامت مردم شرط خدمت در این دولت است.
وی اضافه کرد:امروز همه بدانند هرکسی در هر جای کشور خدمت به مردم می‌کند به نام علی‌بن موسی‌الرضا (ع) باید کرامت مردم را حفظ کند و هیچ کس حق ندارد به کرامت مردم کوچکترین خدشه‌ای وارد کند.
رئیس جمهوری منتخب گفت: در حکومت علوی نیز توجه به مردم و حقوق مردم مورد تاکید بود چون راه خدا از میان خلق می‌گذرد.
آیت‌ا… رئیسی افزود: شناخت مقام ولایت امام رضا (ع) گره‌ها را در ذهن و عمل ما می‌گشاید و در پرتوی این وجود مقدس معرفت پیدا می‌کنیم و در پرتوی شناخت و معرفت حجت خدا کرامت اکتسابی اتفاق می‌افتد.
وی اضافه کرد: کرامت اکتسابی مربوط به انسان‌هایی است که دل، ذهن و جان را با خدا و حجت خدا متصل کرده‌اند، انسان به مقام کرامت که برسد به بخشش می‌رسد و می‌تواند مانند شهدا جان خود را در راه خدا بدهد.
رییس جمهوری منتخب گفت: معنای خدمت نیز متفاوت است، امروز همه افراد کره زمین مدعی خدمت هستند، اما خدمت با معنای مادی گرایانه و مادی محوری و منفعت‌گرا یک نوع از خدمت است و خدمت نوع‌دوستی و انسان‌دوستی نوع دیگر خدمت است که با نگاه انسان‌مدارانه انجام می‌شود، اما خدمت برای خدا و برای کسب رضای او به دیگران توجه کردن متفاوت‌ترین نوع خدمت است که در پرتوی خدادوستی حاصل می‌شود.
رئیس جمهوری منتخب گفت: ما در اقتصاد باید محور کارمان عدالت باشد و همچنان که مردم در این انتخابات به تحول رای دادند باید در کشور تحول ایجاد شود.
آیت‌ا… رئیسی افزود: تحول به نفع مردم و به نفع ارزش‌های انقلاب، به نفع سفره و کسب و کار مردم است و شکل‌گیری دولت کارآمد خواست آنهاست.
وی اضافه کرد: ما به عنوان دولت نباید اجازه دهیم تا کوچکترین حقی از مردم ضایع شود و من به عنوان نماینده ملت اجازه نخواهم داد هیچ حقی از حقوق ملت ضایع شود.
رئیس جمهوری منتخب با تاکید بر حفظ کرامت مردم و رعایت عدالت اقتصادی گفت: تقسیم ظرفیت‌ها و امکانات کشور بایستی بر مبنای عدالت باشد و در مسایل داخلی توجه به عدالت، در حوزه آموزش، عدالت آموزشی و در حوزه مسایل اجتماعی، توجه به عدالت اجتماعی و در سیاست داخلی و خارجی توجه به کرامت ملت و عدالت مورد تاکید است و در هیچ نشست و گفت وگویی نباید کرامت و عزت انسانی مخدوش شود.
آیت‌ا… رئیسی افزود: در سیاست داخلی و خارجی و در نوع تعامل با همه کشور‌های دنیا و محرومان حفظ کرامت و عزت ملت ایران از اهمیت به سزایی برخوردار است.
وی ادامه داد: ما معتقدیم روابط ناسالم اداری، فساد، ظلم و هر گونه اقدام غیر عادلانه خلاف کرامت انسان است و فرهنگ رضوی باید فرهنگ گفتمانی کشور باشد و باید به آموخته‌های امام رضا (ع) در این زمینه به ویژه کرامت انسان‌ها توجه ویژه‌ای شود.
رئیس جمهوری منتخب گفت: ائمه می‌فرمودند “اگر مردم بدانند ما چه می‌گوییم دنبال ما حرکت می‌کنند و اگر نورانیت کلام ما را متوجه شوند در زندگی شان جز ما را راه نخواهند داد” و اگر مردم شیرینی عدالت را بدانند به غیر از عدالت رضا نمی‌دهند.
آیت‌ا… رئیسی افزود: بنده آموخته‌های حضرت رضا (ع) با محوریت کرامت انسانی را در همه شئون و امور کشور به کار می‌گیرم چرا که در ادوار گذشته وقتی که مسوول دولت می‌شد کسانی که به او رای نمی‌دادند در ادارات و سازمان‌ها برایشان مشکل ایجاد می‌شد، اما معیار ما در انتخاب همکاران، شایستگی و شایسته سالاری است.
وی ادامه داد: من به عنوان خدمتگزار این ملت موضوع واکسیناسیون همگانی کرونا را از ابتدای کار این دولت در اولویت قرار می‌دهم تا از جسم و جان مردم صیانت شود چرا که امروز موضوع کرونا مردم را نگران کرده است.
رئیس جمهوری منتخب در پایان سخنانش با قدردانی از حضور مردم در پای صندوق‌های رای گفت: از عزیرانی که با زحمت و در شرایط کرونایی پای صندوق‌های رای حضور یافتند تشکر می‌کنم برخی از عزیزان به مشکل افتادند و در سیستم نیز مشکلاتی پیش آمد که ما و مسوولان شرمنده مردم هستیم و عزیزانی نیز در خارج از کشور مقابل حرکات ناشایست عده‌ای از خدا بی‌خبر آمدند و رای خود را به صندوق انداختند که جای قدردانی دارد.
آیت‌ا… رئیسی افزود:خدمتگزار مردم هستم چه کسانی که به بنده رای دادند، چه کسانی که به دیگران رای دادند و چه کسانی که رای ندادند.
وی اضافه کرد: برخی می‌خواهند در تحلیل‌ها حضور باشکوه مردم را کم، حساب کنند، اما این حضور با عنایت خداوند و علی بن موسی الرضا (ع) بسیار باشکوه بود و همه ما و دولتمردان باید بتوانیم این همه محبت، لطف و توجه مردم را با خدمت منصفانه و بی منت به مردم جبران کنیم.

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …