جامعه رسانه‌ای کشور داغدار شد

اتوبوس حامل خبرنگاران عصر روز گذشته (چهارشنبه) در محور ارومیه- نقده واژگون شد، متأسفانه در جریان این حادثه دو تن از خبرنگاران جان خود را از دست دادند.
شبکه خبر- اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست که برای بازدید از دریاچه ارومیه از تهران اعزام شده بودند، دچار سانحه شده و تعدادی از خبرنگاران در این حادثه مصدوم شده‌اند.
فاطمه هنرور خبرنگار شبکه خبر از شاهدان این حادثه با اشاره به واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در ارومیه گفت: ساعت ١٨:٠٠ روز چهارشنبه یک دستگاه اتوبوس شامل تیم خبرنگاران هنگام بازگشت در نزدیکی شهرستان نقده واژگون شد.
مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بیان کرد: سه تیم امدادی به محل حادثه اعزام شدند. متأسفانه این حادثه ٢١ تن مصدوم و دو تن فوتی داشته است.
وی گفت: براساس اعلام اورژانس حال چهار نفر از مصدومان وخیم گزارش شده که با بالگرد بیماران را به بیمارستان ارومیه انتقال دادند.
ولی‌پور بیان کرد: بر اساس گزارش‌های اولیه، نقص فنی در ترمز، علت حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در شهرستان نقده بوده است.
رئیس امداد و نجات هلال احمر گفت: وضعیت مجروحان حادثه وخیم نیست.
هنرور از شاهدان حادثه واژگونی اتوبوس گفت: تیم خبرنگاران حوزه محیط زیست به دعوت ستاد احیای دریاچه ارومیه و هماهنگی سازمان محیط زیست برای تهیه گزارش از تهران به ارومیه اعزام شده بودند.
وی ادامه داد: پس از انجام بازدیدها هنگام بازگشت، در جاده روستای دشت قوره به شهرستان نقده راننده اعلام کرد ترمز خودرو پاره شده است و اتوبوس واژگون می‌شود.
سرهنگ پاکدل، فرمانده انتظامی شهرستان نقده نیز گفت: با حضور سریع مأموران در صحنه در پی این حادثه ناگوار تا این لحظه دو نفر از خبرنگاران فوت و ۲۱ نفر نیز مجروح و توسط عوامل انتظامی و امدادی سریعا به بیمارستان منتقل شدند.
وی افزود: مأموران علت این حادثه دردناک را نقص فنی در ترمز اتوبوس حامل خبرنگاران بیان کرده‌اند.
اورژانس، اسامی مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران حوزه محیط زیست را که برای تهیه گزارش از دریاچه ارومیه عزیمت کرده بودند، اعلام کرد.
اسامی مصدومان به این شرح است:محمدمهدی گوهری، محمدرحیم مقدس، حسن ظهوری، مرتضی محمد صادق، ابراهیم نژادرفیعی، مرتضی محمدزاده، زهرا رفیعی، سهیل فرجی، نیما عبدا… پور، آیسان زرفام، فروغ فکری، رباب باباخان، زهرا کشوری، نگار اکبری، زینب رحیمی، کمال عثمانپور، علی حاجی مرادی، علی شریف زاده، صدرا محقق، آسیه اسحاق و سعید بیداد.
صالحیان، مدیرکل آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: راننده بدون صورت وضعیت و به صورت فردی اقدام به مسافرگیری در مسیر کرده و بر اساس آخرین گزارش پلیس راه به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه در بروز این حادثه مقصر بوده است.
وی افزود: اگرچه اتوبوس مذکور دارای معاینه فنی معتبر بوده است، اما تخلف و قصور راننده محرز بوده چرا که نه‌تنها بدون صورت وضعیت اقدام به جابه جایی مسافر کرده بلکه با وجود آشنایی از مسیر کوهستانی مذکور، سرعت غیرمجاز داشته و همین مسئله سبب شده نتواند وسیله نقلیه خود را کنترل کند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از خبرنگاران مصدوم در ارومیه عیادت کرد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به واژگونی اتوبوس خبرنگاران در استان آذربایجان غربی، اعلام کرد: اتوبوس حادثه‌دیده مرتبط با کارخانه سیمان منطقه بوده است، اما تا حصول نتیجه قطعی، پیگیر این حادثه و وضعیت آسیب‌دیدگان هستم‌.
عیسی کلانتری، ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت دو خبرنگار جان‌باخته در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران اظهار کرد: هر دو خبرنگارِ جان‌باخته از خبرنگاران متخصص در این زمینه بودند که برای رسانه خود و محیط زیست مثمرثمر بودند.
وی افزود: بر اساس پیگیری‌های صورت‌گرفته، این اتوبوس متعلق به کارخانه سیمان و پرسنل این کارخانه بوده است، اما اگر هر قصور و تخلفی در این زمینه صورت گرفته باشد با خاطیان برخورد خواهد شد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: از نزدیک پیگیر وضعیت آنها می باشم.
فرهاد صالحیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: آخرین تردد این راننده با این اتوبوس از طریق یک شرکت حمل و نقل در تاریخ دوم اردیبهشت امسال صورت گرفته بود”، هنگامی که این اتوبوس در منطقه دشت غوره واقع در ۱۸ کیلومتری شهر نقده در حال حرکت بوده است، به دلیل ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه، دچار سانحه می‌شود.
وی تصریح کرد: مسلما با راننده متخلف برخورد خواهد شد.
رئیس جمهور طی پیامی حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران و درگذشت دو خبرنگار حوزه محیط زیست را تسلیت گفت.
در پیام حسن روحانی آمده است:
حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران حوزه محیط زیست کشور در استان آذربایجان غربی و جان باختن ۲ بانوی خبرنگار و مجروح شدن تعدادی از آنان، موجب اندوه و تاثر عمیق گردید.
اینجانب ضمن تکریم خدمات ارزشمند این خبرنگاران پرتلاش رسانه های کشور که دغدغه ای جز خدمت به میهن اسلامی را نداشتند، با خانواده های داغدیده و اصحاب رسانه کشور ابراز همدردی می کنم و از درگاه خداوند متعال برای جانباختگان حادثه علو درجات و برای مجروحان آرزوی سلامتی و شفای عاجل دارم.
لازم است دستگاه های مسئول ضمن دلجویی از خانواده های این عزیزان سفر کرده، سریعا علل وقوع حادثه را بررسی و نسبت به ارایه گزارش آن اقدام کنند.
از سوی دیگر، جمعی از مسئولان و اصحاب رسانه‌ای کشور در پیام‌های جداگانه، جان باختن خبرنگاران ایرنا و ایسنا را در حادثه غم انگیر واژگونی اتوبوس در نقده تسلیت گفتند.
فریدون وردی نژاد معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری و مدیرعامل پیشین خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری، سید ضیا هاشمی مدیر عامل سابق ایرنا ،پدرام پاک آیین نماینده مدیران مسئول رسانه ها در هیات نظارت بر مطبوعات و حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، سمعی و بصری در پیام های جدا گانه جان باختن خبرنگاران ایرنا و ایسنا را در حادثه غم انگیر واژگونی اتوبوس در نقده تسلیت گفتند.
در پیام تسلیت وردی نژاد معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری و مدیرعامل پیشین خبرگزاری جمهوری اسلامی آمده است: درگذشت همکار جوان ایرنا سرکار خانم یاسینی که بانوئی پر تلاش و زحمتکش بود همه ما را داغدار و دلشکسته کرد.
این رخداد غمگنانه را به خانواده آن مرحومه و همکاران عزیز ایرنا تسلیت عرض می‌کنم.
همچنین، روزنامه مهدآزادی نیز ضمن ابراز همدردی، فقدان تاثر برانگیز این خبرنگاران را به خانواده محترم و اصحاب فرهیخته رسانه تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند منان برای متوفیان رحمت و مغفرت الهی و برای مجروحان آرزوی سلامتی و تندرستی می نماید.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …