۱۰ سال تاخیر در آبگیری سد شهید مدنی!

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری بهره‌برداری از سد شهید مدنی گفت: با گذشت بیش از ۱۰ سال، آبگیری این سد تاکنون انجام نیافته است.
مهر- حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج الدینی ادامه داد: سد شهید مدنی یکی از سدهای مهمی است که با آبگیری آن، امکانات خوب گردشگری در بخش خصوصی ایجاد شده و گذشته از آن، مازاد آب سد شهید مدنی برای جبران کمبود آب دریاچه ارومیه نیز مؤثر خواهد بود.
وی گفت: خط انتقال آب نهند به تبریز در مخزن سد شهید مدنی قرار گرفته و با آبگیری این سد، لوله‌ها به زیر آب خواهد رفت.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: بهره‌برداری از سد شهید مدنی نیازمند خارج کردن خط انتقال آب از سد نهند تبریز از مخزن این سد است که حدود چهار کیلومتر آن باقی مانده است.
حجت الاسلام والمسلمین میرتاج الدینی بیان کرد: با گذشت بیش از ۱۰ سال و با وجود تکمیل سد شهید مدنی، تاکنون آبگیری آن انجام نشده و در حال حاضر با مشکلات متعددی روبرو شده است.
وی ادامه داد: سد شهید مدنی در سال‌های نخست با مبلغی حدود ۲۰ میلیارد قابل بهره‌برداری بود اما در حال حاضر بهره‌برداری از این سد، نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان است.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: پیگیری از بهره برداری سد شهید مدنی ادامه خواهد داشت.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …