دستگاه قضا، شاهد تحول و تعالی می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر – آئین تکریم و معارفه روسای قوه قضائیه دیروز با حضور مقامات و مدیران ارشد قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی، دولت، نیروهای مسلح و مجلس خبرگان برگزار شد.
در مراسم تکریم و معارفه حجت الاسلام و المسلمین منتظری، دادستان کل کشور با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، ابراز امیدواری کرد که ریاست جدید قوه قضائیه نیز رهنمودهای مقام معظم رهبری را سرلوحه قرار داده و روند اصلاحاتی را که با حضور آقای رئیسی آغاز شده بود، ادامه دهد.
منتظری اظهار داشت: در دو سال و نیم اخیر مدیریت عالی قوه قضاییه از درون قوه قضاییه انتخاب شد که این دوران کوتاه بود و آیت ا… رئیسی منتخب مردم برای تصدی ریاست جمهوری شد که به ایشان تبریک می‌گویم.
وی ادامه داد: انتظار به حق دستگاه قضایی برای دومین بار با انتخاب حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای محقق شد.
دادستان کل کشور افزود: آیت‌ا… رئیسی در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بنای مستحکم تحول را با برنامه‌های جاممع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بنا نهادند و استمرار این برنامه‌ها توسط حجت الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای که مورد اعتماد مقام معظم رهبری قرار گرفت، با اقتدار و توان بیشتر و با توجه به تجربیات و سابقه ارزنده ایشان ادامه دهنده تحول خواهند بود.
منتظری افزود: اکنون امیدواریم شاهد یک دستگاه قضایی عدالت محور، عدالت بستر و عدالت گستر باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز در سخنانی با قرائت متن حکم رهبر معظم انقلاب و توصیه‌های ایشان خطاب به رئیس جدید قوه قضائیه، به مرور رخدادهای مهم خردادماه اخیر پرداخت و گفت: روز ۲۸ خردادماه به واقع یوم ا… بود و مردم با وجود گرفتاری‌هایی که داشتند به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و پای صندوق‌های رای حضور یافتند.
وی افزود: حضور پرشور مردم در انتخابات، باوجود کرونا و گرمای هوا در شرایطی رخ داد که دشمنان خارجی و داخلی انقلاب موجی شدیدی از تبلیغات به راه انداخته بودند.
محمدی گلپایگانی تصریح کرد: همه جهانیان، حتی دشمنان ما از حضور مردم حیرت کردند و من این توفیق را به همه دست اندرکاران و زحمت کشانی که پای کار ایستادند، تبریک می‌گویم.
وی خطاب به آیت ا… رئیسی گفت: توصیفات رهبر انقلاب از شما در حکم آقای اژه‌ای باعث افتخار است.
در ادامه، آیت ا… رئیسی در سخنانی با اشاره به آشنایی بیش از ۳۶ ساله با محسنی اژه ای، اظهار داشت: ایشان آشنا به علوم قضایی است و در طول این سال‌ها ثابت قدم بوده اند و در جریانات مختلف دچار چرخش نشده اند.
رئیسی اظهار داشت: لازم است در ابتدا شکرگزار حضرت حق باشم چرا که در این مدت، آمدن از آستان قدس کار آسانی نبود، ولی مقام معظم رهبری فرمودند دعا می‌کنم خداوند خیر دنیا و آخرت نصیب فرماید و امروز در ابلاغی که فرمودند، محبت ایشان و مردم، سرمایه بزرگی برای دستگاه قضایی و این حقیر است.
رئیس‌جمهور منتخب مردم، محسنی اژه‌ای را دارای روحیه انقلابی دانست و تصریح کرد: تطورات زمانی، ایشان را دچار چرخش نکرده و بر مبانی انقلابی همواره پایبند هستند. در این مدت که من افتخار خدمت در دستگاه قضایی را داشتم، ایشان در مسئولیت معاونت اول، نقش مهمی در انتصاب مدیران عالی و قضات و مدیریت پرونده‌های مهم در کنار دادستان کل کشور و… موجب آرامش می‌شد.
در ادامه این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای در سخنانی ابراز امیدواری کرد که با ادامه تلاش‌های همه بخش‌های دستگاه قضا، روند خدمت به مردم ادامه یابد.
رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: در ابتدا از خداوند می‌خواهم که قدرت تحمل این بار سنگین را به من عنایت کند.
وی افزود: از ارواح مطهر شهدا به ویژه شهید بهشتی مدد می‌خواهم که مرا در این مسیر یاری رسانند.
اژه‌ای تصریح کرد: این دوره، دوره تحول و تعالی خواهد بود و باید همانگونه که انتظار بر حق مردم است با هماهنگی و همکاری مجلس، دولت، نیروهای نظامی و انتظامی، قدم‌های بلند و جهشی را برداریم.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در این مراسم اظهار کرد: از رهبر معظم انقلاب که بار دیگر با اعتماد به نفرات داخل دستگاه قضایی رئیس قوه قضاییه را انتخاب کردند، تشکر می‌کنم.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به برنامه‌های خود گفت: عدل و عدالت در همه ساحت‌ها باید گسترش پیدا کند. مبارزه جدی تر، قاطع‌تر و بدون تبعیض با فساد در همه عرصه‌ها، توسعه فناوری برای خدمت بهتر و ارزان تر، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی برای اقدامات پیش رو باید مورد توجه قرار گیرد و سازو کار گسترش آزادی‌های مشروع ایجاد شود.

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …