چرا مجوز ساخت نیروگاه برق صادر نمیشود!؟

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: دبیرخانه مقابله با قطعی برق باید تمامی مصوبات را پیگیری کند و باید مشخص شود که چرا مجوز ایجاد نیروگاه داده نشده است.
ایسنا- حبیب امینزاده در جلسه «بررسی مشکلات قطعی برق صنایع آذربایجانشرقی» تاکید کرد: شهرک های صنعتی آماده ساخت نیروگاه هستند اما مجوزی داده نمی شود.
وی با انتقاد از عدم وجود ژنراتور در ساختمان ها نیز گفت: درصد زیادی از ساختمان ها ژنراتور ندارند در حالی که همگی دارای پایان کار بوده و یکی از شرایط صدور مجوز پایان کار داشتن ژنراتور است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجانشرقی نیز گفت: میزان بارش های امسال ۲۸ درصد و روانآب ها و میزان آب سد ها ۴۰ درصد کاهش یافته و هوا نیز ۵/۴ درجه گرمتر شده است که براساس گزارش اداره کل هواشناسی استان، گرمای تبریز در خردادماه امسال در طول ۷۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.
محمدباقر هنربر با بیان اینکه نیروگاه آبی از مدار خارج شده و توازنی بین مصرف و تولید وجود ندارد، ادامه داد: در طول یک ماه و نیم گذشته جلسات متعددی را برگزار کردیم و قرار شد صداوسیما در بحث اطلاع رسانی در خصوص مدیریت مصرف و اداره برق نیز در رابطه با اطلاع رسانی دقیق قطعی برق اقدام کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: باید در تمامی حوزه ها به صورت پدافندی اقدام کنیم چرا که زیرساخت های متناسب با توسعه در اختیار نیست و ما بارها گفته ایم که مخالف توسعه نیستیم اما توسعه باید متناسب با زیرساخت ها باشد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: تصور اینکه با تعطیلی کارخانه هایی مثل آردسازی ها، مرغداری ها،سیمان صوفیان و… چه مشکلاتی در شهر و استان به وجود خواهد آمد، بسیار دشوار است ما نیز نمی خواهیم بحرانی در شهر و استان ایجاد شود اما باید برای آینده برق کشور برنامه جدی داشته باشیم.
یونس ژائله در جلسه فوق العاده با موضوع «بررسی مشکلات قطعی برق صنایع آذربایجانشرقی» اظهار کرد: با توجه به اینکه در سالهای قبل نیز با مشکل قطعی برق مواجه بودیم سوال اصلی این است که چرا برای حل این مشکل اقدامی انجام ندادیم و چه کار باید می کردیم که نکرده ایم.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …