تکمیل طرح‌های صنعتی با جدیت دنبال می شود

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه برنامه های عملیاتی یک هزار و ۴۷۰ طرح صنعتی در دست اجرا است، گفت: تکمیل این طرح ها با پیشرفت فیزیکی پنج تا ۹۰ درصد در استان با جدیت دنبال می شود.
ایرنا- نادر اصغرپور اظهار کرد: پیش بینی می شود با تکمیل این میزان از طرح‌های در دست اجرا، زمینه اشتغال ۳۹ هزار نفر در استان فراهم شود و شاهد افزایش واحدهای صنعتی، تولیدی و افزایش میزان اشتغال باشیم.
وی با تأکید بر اهمیت حمایت از سرمایه گذاری در صنایع پیشران آذربایجان‌شرقی، یادآوری کرد: میزان سرمایه گذاری یک هزار و ۴۷۰ طرح در دست اجرای آذربایجان‌شرقی، افزون بر ۱۸۸ هزار میلیارد ریال می باشد و بیشترین تقاضای مجوز و پروانه در بخش های مزیت دار استان بویژه در چهار گروه محصولات غذایی و آشامیدنی، لاستیک و پلاستیک، ساخت ماشین آلات و تجهیزات و همچنین کانی های غیرفلزی در بخش صنایع معدنی است.
اصغرپور با تأکید بر حمایت از تداوم تولید و توسعه واحدهای صنعتی، از فعالیت سه هزار و ۷۶۶ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۲۲۵ هزار میلیارد ریالی و اشتغال مستقیم ۱۱۷ هزار نفری در استان خبر داد.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی در سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» بر اساس برنامه های محوری وزارت متبوع در راستای تسهیل و تسریع امور توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی پیش می رود، گفت: استان آذربایجان‌شرقی همواره در حوزه صنعت و معدن بالاخص در سال های اخیر در زمینه صدور پروانه های بهره برداری و مجوزهای توسعه ای، حائز رتبه های برتر کشوری بوده است.
وی با اشاره به رتبه های برتر کشوری سازمان صمت استان در حوزه مجوزهای توسعه ای واحدهای صنعتی و همچنین جوازهای تأسیسی، افزود: صدور مجوزهای توسعه برای واحدهای صنعتی، نشانگر پویایی واحدها و علاقمندی سرمایه گذاران به توسعه واحدهای صنعتی است و منجر به افزایش ظرفیت های تولید و ایجاد اشتغال پایدار در استان می شود.
اصغرپور با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی دارای ظرفیت های بالایی در بخش معادن و صنایع معدنی بوده و رتبه نخست کشوری در زمینه ذخایر معدنی را دارد، اظهار کرد: کشور ما دارای منابع معدنی و ذخایر معدنی بسیار غنی می باشد و وجود انرژی های ارزان و در دسترس و استفاده از توان منابع انسانی کارآمد و متخصص از مزیت های این بخش می باشد.
وی ادامه داد: آذربایجان‌شرقی به عنوان یک منطقه صنعتی و معدنی در کشور شناخته شده و علاوه بر مزیت های یاد شده، تلاش در راستای کاهش تصدی گری دولت و حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی از مهم ترین مزیت های موجود در استان به عنوان یکی از استان های پیشرو می باشد.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر اهمیت واگذاری و تفویض امور صنعتگران و تولیدکنندگان به فعالین این بخش به منظور تسهیل و تسریع در پیشبرد امور، گفت: کاهش تصدی گری دولت منجر به تسریع و تسهیل در روند امور می شود و به همین منظور در آذربایجان‌شرقی، فرایند صدور مجوزهای واحد تولیدی یا جواز های تاسیس به جز تایید نهایی به صورت متمرکز به خانه صنعت و معدن استان به عنوان یک نهاد مردمی، غیردولتی و بخش خصوصی که متشکل از مدیران صنعتی می باشد، واگذار شده است.

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …