تقدیر رهبر معظم انقلاب از کاروان المپیکی ایران

با پایان کار کاروان وزرشی ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی از مدال‌آوران کشورمان تشکر کردند.
مهدآزادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری- در پیام حضرت آیت‌ا… خامنه‌ای آمده است:
بسمه تعالی
از مدال‌آوران المپیک که با تلاش خود ملت ایران را خوشحال کردند، تشکر می‌کنم.
سیّدعلی خامنه‌ای
۱۶ مرداد ۱۴۰۰
لازم به ذکر است در روز نخست این رقابت‌ها جواد فروغی در تیراندازی ۱۰ متر تپانچه بادی مردان موفق شد با تیرهای مطمئنی که زد یک مدال غیرمنتظره را برای ایران به ارمغان بیاورد.
در کشتی فرنگی انتظار مدال طلا می رفت اما این مدال توسط کسی به دست آمد که به گفته خود برای او شانس کمی متصور بودند چرا که میدان بزرگ ندیده بود اما محمدرضا گرایی دومین طلای ایران و تنها طلای کشتی ایران را به دست آورد.
سومین طلای ایران در روز آخر مسابقات توسط سجاد گنج زاده در کاراته به دست آمد. شاید این رشته اولین و آخرین حضورش در المپیک بوده باشد و گنج زاده ایران این مدال تاریخی را در توکیو که کاراته کاهای مطرحی دارد به گردن آویخت.
کاروان ایران در توکیو موفق شد دو نقره این مسابقات را به دست آورد. اولین نقره ایران توسط علی داوودی ۲۲ ساله در رقابت با قهرمان بزرگ گرجی به دست آمد که بسیار ارزشمند بود.
اما دومین نقره ایران با بزرگترین حسرت کشتی آزاد ایران همراه بود و حسن یزدانی که برای تکرار قهرمانی المپیک به توکیو آمده بود در هجده ثانیه پایانی مسابقه نهایی مغلوب شد و مدال نقره را به گردن آویخت.
همچنین در این دوره کاروان ایران دو بار موفق به کسب مدال برنز شد. محمدهادی ساروی در کشتی فرنگی در دیدار رده بندی پیروز شد و به مقام سوم رسید همچنین امیرحسین زارع در کشتی آزاد با یک پیروزی دلچسب در رده بندی برنز گرفت تا به جوان ترین مدال آور ایران تبدیل شود.
درالمپیک ریو ایران موفق شده بود سه طلا، یک نقره و چهار برنز به دست آورد. کاروان اعزامی ایران در المپیک توکیو با طلای روز آخر، از نظر مرغوبیت مدال‌ها نسبت به ریو یک نقره بیشتر کسب نمود و در رده بیست و هفتم جهان قرار گرفت.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …