پرهیز از تصمیمات لحظه‌ای در حوزه اقتصاد ضروری است

رئیس جمهور گفت: اعتقاد و باورم این است که تجربیات مسئولان سطوح کلان کشور مانند چراغ راه و راهنما، می‌تواند در پیشبرد امور مفید و موثر باشد و باید از این تجربیات استفاده شود.
شبکه خبر- آیت ا… سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیئت دولت ضمن قدردانی از تمام زحمات و خدمات وزرا، به ویژه در دو هفته اخیر و در همکاری با دولت جدید، گفت: اعتقاد و باورم این است که تجربیات مسئولان سطوح کلان کشور مانند چراغ راه و راهنما، می‌تواند در پیشبرد امور مفید و موثر باشد و باید از این تجربیات استفاده شود.
وی انسجام، وحدت و اعتماد را سرمایه بزرگ و ارزشمندی برای نظام دانست و بیان کرد: اعتماد مردم به مسئولان و اعتماد رهبر معظم انقلاب به فرد فردِ مدیران، سرمایه بسیار باارزشی است که باید در جهت ارتقا و تقویت هر چه بیشتر آن تلاش کنیم.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه همدلی و انسجام مسئولان از الزامات پیشرفت کشور است، گفت: همان‌طوری که سوء‌ظن و بدبینی، بدترین آفتی است که اگر بین مسئولان ایجاد شود موجب کُندی امور و بروز مشکل در زندگی مردم می‌شود، در مقابل، اعتماد مردم به مسئولان می‌تواند موجب سرعت در پیشرفت امور باشد.
آیت ا… رئیسی ضرورت تداوم اعتماد مردم به مسئولان را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: برخلاف نظام‌های استبدادی و سلطنتی، تداوم اعتماد مردم، مهمترین مسئله در کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران است که اساس حکومت در آن مبتنی بر رای و اراده مردم است، بنابراین ایجاد و تداوم اعتماد از اهمیت زیادی برخوردار است و این موضوع در گرو نشان دادن صداقت و خدمت برای مردم است.
وی افزود: تداوم و تقویت اعتماد مردم موجب تقویت سرمایه اجتماعی و افزایش مشارکت و نشاط اجتماعی خواهد شد.
آیت ا… رئیسی با اشاره به ضرورت پرهیز از اتخاذ تصمیمات لحظه‌ای به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی، تصریح کرد: تصمیمات‌مان باید متقن و اعتمادبخش بوده و نتیجه آن ایجاد ثبات در زندگی مردم باشد.
رئیس جمهور بی ثباتی و قابل پیش‌بینی نبودن شرایط اقتصادی را بدترین آفت برای جامعه دانست و گفت: مجموعه اقدامات باید به گونه‌ای باشد که آینده برای عموم مردم و همه بخش‌های تولیدی و اقتصادی قابل پیش‌بینی شود.

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …