دولت سیزدهم در برخورد با فساد خط قرمز ندارد

رئیس جمهور با اشاره به این که کارآمدی یکی از شاخص‌های انتخاب وزراء بوده است گفت: اعضای کابینه با شاخص‌هایی که در روز‌های انتخابات وعده داده بودم، انتخاب شدند.
صدا و سیما- آیت ا… سید ابراهیم رئیسی در سخنان پایانی دفاع از کابینه سیزدهم افزود: لازم می‌دانم هفته دولت را گرامی بدارم و به ارواح همه شهدای دولت، شهدای مجلس، شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران درود بفرستم، یاد شهدای بزرگوار آقای رجایی و باهنر را گرامی بدارم و برای همه خدمتگزاران دولت در سراسر کشور و همه کسانی که امروز خادمان این ملت بزرگ هستند آرزوی توفیق و سعادت بکنم.
رئیس جمهور ادامه داد: این روز‌ها پزشکان عزیز و پرستاران کادر درمانی کشور مجاهدانه از جان مردم صیانت می‌کنند و باید همه ما متشکر باشیم.
آیت ا… رئیسی ضمن تشکر از مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌ها و نمایندگان مجلس، هیئت رئیسه مجلس که فرصت دو هفته‌ای برای صلاحیت وزرای پیشنهادی گذاشتند، گفت: در آیین نامه داخلی مجلس تصریح ندارد که حتماً صلاحیت وزراء در آنجا مورد بررسی قرار بگیرد لیکن این همت نمایندگان بود که وقت گذاشتند و این مسئله را بررسی کردند.
رئیس جمهور افزود: این یک جلوه‌ای از مردم سالاری دینی است که نمایندگان مردم با دغدغه مندی و حساسیت صلاحیت وزراء را بررسی می‌کنند؛ این باعث می‌شود مردم و وزراء بدانند حساسیت نمایندگان مجلس نسبت به مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اداره کشور چیست، تبیین این حساسیت‌ها کار مفیدی است.
آیت ا… رئیسی گفت: فرآیند معرفی وزرای پیشنهادی را در جلسه گذشته به نحوی بیان کردم؛ این جلسه هم اشاره می‌کنم به این که معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی براساس شاخص‌هایی بود که در دوره انتخابات به مردم قول داده بودم.
رئیس جمهور افزود: شاخص‌هایی مثل کارآمدی، تخصص، مردم داری، فساد ستیزی و صداقت با مردم که محور همه این‌ها مسئله کارآمدی است، یعنی بررسی صلاحیت علمی و عملی همه وزرای پیشنهادی مورد تاکید ما بوده است.
آیت ا… رئیسی ادامه داد: در سایتی که برای انتخاب اعضای کابینه به مردم معرفی شده بود و از آن استقبال شد تنها دو وزیر اسمشان نبود؛ دلیلش هم مسائل امنیتی بود.
رئیس جمهور گفت: آن دو مورد وزارتخانه‌های اطلاعات و دفاع بود، اما نسبت به ۱۷ وزیر دیگر تا ۶۰ بار نامشان به عنوان کسانی که می‌توانند در مدیریت مورد استفاده باشند، تکرار شده بود.
آیت ا… رئیسی افزود: کسان دیگری هم هستند که در رده‌های مدیریتی بعدی ان شاءا… از آن‌ها استفاده خواهیم کرد؛ این سایت یک بانک اطلاعاتی است که از سوی مردم تشکیل شده و بعداً هم در اختیار وزراء قرار می‌گیرد تا از پیشنهاد‌های مردم استفاده شود.
رئیس جمهور گفت: ما در برخورد با فساد خط قرمز نداریم و خط قرمز ما فقط بی استناد سخن گفتن است.
آیت ا… رئیسی در مجلس شورای اسلامی افزود: صرف یک اتهام، صرف یک نکته در یک برنامه‌ای که نوشته شده یا در جایی مکتوب شده است کفایت نمی‌کند و باید بررسی‌های دقیق صورت بگیرد تا به یک سند متقن برسیم و طبیعتا باید سازوکار پیگیری شود.
رئیس جمهور گفت: نسبت به برخی وزراء مسائلی مطرح شده، اما هیچ اتهام متقن شده‌ای نسبت به هیچ وزیری وجود ندارد و مسائلی که گفته شده و سخنی که مطرح شده متقن نیست و من با اطمینان می‌گویم نسبت به هیچکدام اتهام متقن شده وجود ندارد.
وی افزود: شاید این سخن را شنیده باشید که ما در برخورد با فساد خط قرمز نداریم و خط قرمز ما فقط بی استناد سخن گفتن است کسی که بدون استناد سخن گفته باشد خط قرمز است و این که به چه کسی یا به کجا یا به چه شخصی وابسته باشد ملاک نیست.
رئیس جمهور در ادامه گفت: اما در برخی موارد موردی نسبت به برخی افراد مطرح شده و ما با دوستانمان در وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه این موارد را مطرح کردیم و نسبت به هر فردی که موردی متوجه شود باید بررسی شکل بگیرد.
لازم به ذکر است آیت الله سید ابراهیم رییسی، با صدور حکمی محسن رضایی میرقائد را به سمت معاون اقتصادی رییس‌جمهوری، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت منصوب کرد.
محسن رضائی میرقائد متولد سال ۱۳۳۳ مسجد سلیمان و دانش آموخته مقطع دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران است که فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مدت ۱۶ سال (۱۳۶۰ تا ۱۳۷۶) و دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال ۷۶ تاکنون را در سوابق اجرایی و مدیریتی خود دارد.
وی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر یکی از نامزدهای تایید صلاحیت شده بود که در رقابت با آیت ا… رئیسی در کنار سایر کاندیداها ناکام ماند.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …