وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تبریز: کارهای ناتمام زیادی در حوزه سلامت داریم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم اجرای طرح‌های ناتمام نظام سلامت در کشور تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان- بهرام عین اللهی در نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در نظام سلامت، کار‌های نکرده خیلی زیاد داریم. باید خودمان را به کار‌های نکرده برسانیم.

وی افزود: بودجه نظام سلامت نسبت به هشت سال قبل پنج برابر افزایش پیدا کرده است، ولی این بودجه نیز به دلیل هزینه‌های زیادی که در این حوزه وجود دارد کافی نیست.

وزیر بهداشت ادامه داد: بهورز‌ها در خانه‌های بهداشت، نیرو‌های کم‌هزینه و بومی و ماندگار هستند که مملکت ما را در حوزه بهداشتی و درمانی نجات دادند و ما باید کار‌های مفید اثر بخش را تقویت کنیم.

عین اللهی با اشاره به اینکه نظام درمان بی‌در و پیکر، مشکلی از مردم حل نمی‌کند اضافه کرد: ما در پرونده الکترونیک سلامت در دنیا خیلی عقب هستیم. از این نظر اطلاعات کامل نداریم و به دلیل شفاف نبودن درمان و تجویز‌های غیر منطقی، مصرف دارو در کشور از متوسط جهانی بیشتر است.

وی اظهار کرد: باید به دنبال پرونده سلامت الکترونیک برویم و در نظام سلامت باید شایسته سالاری واقعی ایجاد شود و نباید دچار سیاسی‌کاری شویم چرا که نتیجه نمی‌دهد.

وزیر بهداشت گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز یکی از دانشگاه‌های پیشرو کشور است. همیشه حرکتش رو به جلو بوده و ما هم در دولت آماده هستیم به این استان کمک می‌کنیم.

وی بیان کرد: در مورد کرونا در کشور خیلی فراز و نشیب داشتیم. وزارت بهداشت جزئی از این سیستم بوده است و سایر ارگان‌ها هم در این مورد دخیل بودند. درحال حاضر در مورد کرونا باید خیلی محکم وارد صحنه شویم و جلوی ضرر را بگیریم و همه باید در این زمینه کمک بکنیم.

رئیس دستگاه سلامت کشور با اشاره به اینکه برای مقابله با کرونا باید از همه نیرو‌های مردمی و ظرفیت‌ها بهره ببریم خاطرنشان کرد: در روز‌های آینده در مورد تامین واکسن مشکلی نخواهیم داشت و بهتر است در آذربایجان شرقی هم برای افزایش مراکز تجمیعی واکسن برنامه ریزی انجام شود.

عین االهی بر لزوم واکسیناسیون و قرنطینه هوشمند تاکید کرد و گفت: باید با رعایت شیب سنی، واکسیناسیون اقشاری مثل کارگران کارخانه‌ها و افراد موثر در اقتصاد در اولویت قرار گیرند.

همچنین ببینید

رمز پیروزی ملت ایران؛ نهراسیدن از دشمنان

توصیه‌های مقام معظم رهبری خطاب به مسولان قضایی: مبارزه جدی با فساد مراقبت از امنیت …