تفرجگاه عینالی آبروی شهر تبریز است

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: عینالی یکی از هویت های تبریز است و طبیعت زیبای کوهستان عینالی با وجود امامزادگان عون بن علی و زیدبن علی و دفن شهدای گمنام موهبت الهی برای تبریز به شمار می رود.
شهریارنیوز- حجت الاسلام رسول برگی، عینالی را شناسنامه تبریز خواند و گفت: توسعه روبه رشد فضای سبز و امکانات رفاهی و تفریحی در سال های اخیر، عینالی را به تفرجگاهی زیبا تبدیل کرده و آبروی شهر تبریز شده است و تداوم این توسعه حمایت ویژه مسئولان استانی و شهری بخصوص شورای شهر تبریز را می طلبد.
وی احداث دو گلخانه جدید و خودکفایی در تولید گل و گیاه و نهال مورد نیاز عینالی بخصوص تولید انبوه گیاهان دارویی را تحسین کرد و افزود: خرید گل از سایر استان ها با هزینه های بالا و ماندگاری کم، پس از کاشت در سطح شهر به دلیل متناسب نبودن با شرایط آب و هوایی و خاک منطقه، یکی از معضلاتی است که مدیریت شهری تبریز سالهاست که با آن دست به گریبان است.
حجت الاسلام برگی عنوان کرد: توسعه گلخانه ها در مناطق شهرداری تبریز و سطح شهر، راهکاری مناسب برای ایجاد درآمدهای پایدار و کاهش هزینه های مدیریت شهری است که موجب تأمین بخش عظیمی از گل و گیاهان و درختان موردنیاز شهر تبریز و کسب درآمد با صادرات مازاد تولیدات به شهرهای دیگر می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در بازدید از دهکده گردشگری و بوم گردی عینالی اظهار کرد: این دهکده بی نظیر و به نوعی دهکده سنتی – مدرن است که به شکل اصولی و با الهام از خانه های روستایی آذربایجان در دل طبیعت بکر عینالی در حال شکل گرفتن است.
وی به بحث زیست شبانه در تبریز اشاره کرد و افزود: با توجه به محدودیت های داخل شهر، مجموعه دهکده توریستی و بوم‌گردی عینالی به لحاظ فاصله کم از شهر، مناسب برای اجرای طرح زیست شبانه است و شهروندان علاقه‌مند به کوهروی در شب و موضوعات فرهنگی می توانند شب هنگام، زمانی را با خانواده خود در این مکان سپری کنند.
حجت الاسلام برگی با اشاره به محل های نمایش و عرضه محصولات و تولیدات روستایی و نمایشگاه دایمی آثار هنری و فرهنگی در نظر گرفته شده در این دهکده، گفت: بازدید خانواده ها از این دهکده و اقامت در آن تجدید خاطره برای افراد مسن و خاطره خوش همراه با آموزش فرهنگی برای کودکان و سایر اعضای خانواده ها خواهد بود و تذکر و تاکیدی بر این نکته است که زندگی در زمان گذشته راحت نبود.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …