ثبت جهانی تبریز به عنوان شهر خلاق ادبیات

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه پرونده تبریز برای ثبت جهانی به عنوان شهر خلاق ادبیات در یونسکو مورد پذیرش قرار گرفته و در حال بررسی است، گفت: در اثبات قدمت ادبیات این شهر، اشاره به این نکته که در مجموعه تاریخی «مقبره‌الشعرا» بیش از ۴۰۰ شاعر و عارف بزرگ آرمیده‌اند، کفایت می‌کند.

فارس- محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی، با قدردانی از ابتکار شعردوست در تعیین روز درگذشت استاد شهریار به عنوان روز ملی شعر و ادب فارسی، اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های گذشته اهتمامی که در سطح ملی باید برگزاری این مناسبت اتفاق می‌افتاد وجود نداشت.

وی اضافه کرد: با وجود محدودیت‌های کرونایی، مراسم امسال باید در خور شأن استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب فارسی برگزار شده و کاستی‌های سال‌های گذشته برطرف شود.

پورمحمدی با اشاره به برگزاری جایزه ادبی شهریار توسط دانشگاه تبریز در سال‌های گذشته، گفت: از طریق این مراسم شهریار پژوهان منطقه از ترکیه و جمهوری آذربایجان و گرجستان شناسایی شده‌اند.

استاندار آذربایجا‌ن‌شرقی متذکر شد: با توجه به نزدیکی به روز ملی شعر و ادب فارسی باید اهتمام جدی برای برگزاری مراسم این روز بین دستگاه‌های فرهنگی و مرتبط وجود داشته باشد به‌طوریکه حتی اگر کمیت برنامه‌ها را هم کاهش دهیم بر کیفیت برنامه‌ها افزوده شود.

وی ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری مراسم روز ملی شعر و ادب فارسی، بزرگداشت استاد شهریار است و هدف دیگر آن مطرح کردن توانمندی‌های خودمان در گسترده ادب فارسی است که باید در حوزه جغرافیای قفقاز مطرح شود.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …