مردم باید در جریان مصوبات باشند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی شفافیت را یکی از عناصر اصلی مجلس دانست و گفت: روح قانون اساسی با شفافیت عجین بوده و مردم باید در جریان علت و نحوه بررسی مصوبات مجلس باشند.
خانه ملت- حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، شفافیت را یکی از عناصر اصلی مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: روح قانون اساسی با شفافیت عجین است و اگر می خواهیم مسیر مردمسالاری دینی را به درستی طی کنیم باید این امر به مثابه پرچمی بر این مسیر سایه بیافکند.
وی در ادامه با بیان اینکه مجلس خانه ملت است و مردم باید بدانند که وکلای آنها چگونه و بر چه اساسی تصمیم می گیرند، عنوان کرد: طبق قانون اساسی مذاکرات مجلس باید علنی باشد و از رادیو پخش شود و روزنامه رسمی نیز متن آن را منتشر کند که حتی اگر آن روز امکانات امروز را داشتیم قطعا در قانون می آمد که این مذاکرات از سیمای رسمی جمهوری اسلامی نیز پخش شود.
حجت الاسلام والمسلمین میرتاج‌الدینی افزود: در حالت عادی هیچ مصوبه ای در جلسه غیرعلنی قانونی نیست که همین امر، تأکید قانون بر شفافیت را نشان می دهد از این رو نباید مسئله ای در قانونگذاری از چشم مردم پنهان بماند.
نایب رئیس فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به حمایت نمایندگان از طرح شفافیت آرای نمایندگان، خاطرنشان کرد: زمانی که قوه مقننه این شفافیت را برای عملکرد خود داشته باشد می تواند آن را از دو قوه دیگر نیز مطالبه کند.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …