۱۰ درصد صادرات غیرنفتی متعلق به آذربایجان‌شرقی است

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: استان ما در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد؛ چراکه تا ۱۰ درصد صادرات غیرنفتی کشور از این استان بوده که نشان دهنده اهمیت تولید و صنعت در این استان است.
ایسنا- علی جهانگیری در مراسم معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که تبریز زمانی قطب دوم صنعت کشور بود، افزود: اکنون علی‌رغم تنزل رتبه اما همچنان جزو برترین‌ها هستیم.
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از چهار هزار واحد صنعتی و ۱۲۰ هزار واحد صنفی پروانه‌دار در استان فعالیت می‌کنند.
وی با تاکید بر این‌که در دوران جنگ اقتصادی و تحریم، ارزآوری برای ما مهم است، ادامه داد: به یک سازمان صمت متناسب با این اقتصاد نیاز داریم؛ در سه سال اخیر کل اقتصاد و صنعت کشور با عواقب جنگ اقتصادی دچار روزمرگی شد اما تولید و اشتغال تعطیل نشد.
جهانگیری نرخ بیکاری سال ۹۹ را نسبت به سال ۹۸ بهتر دانست و خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری استان آذربایجان‌شرقی ۷.۳ درصد است که با فعال شدن یکصد واحد راکد و همچنین واحدهایی که زیر ظرفیت کار می کردند و امروز با تمام ظرفیت یا چند شیفته به کار بازگشته‌اند، نرخ بیکاری استان کاهش یافت.

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …