موانع در فعالیت‌های اقتصادی حذف شود

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای قانون تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار باعث ایجاد یک میلیون و ۳۰۰ هزار شغل خواهد شد، گفت: باید بکوشیم انحصارها را شکسته و صدور مجوزها را شفاف کنیم.
فارس- حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج الدینی در جلسه علنی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار به عنوان موافق اظهار داشت: صدور مجوزها یکی از موانع اصلی کسب و کار و تولید در کشور محسوب می‌شود که بایستی در سال رفع موانع تولید این موانع را از سد راه فعالان اقتصادی برداریم.
وی افزود: مجوزها در دو بخش تایید محور و ثبت محور هستند که تعدادی از این مجوزها مانند سلامت، محیط زیست، امنیت، بهداشت عمومی، منابع طبیعی و تغییر کاربری در زمره تایید محورها محسوب می‌شوند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بیش از ۲۰ مجوز در کشور ثبت محور هستند که دستگاه‌های دیگر فقط باید نظارت کنند که این استانداردها رعایت می‌شود که البته اکثر این نظارت‌ها آنلاین هستند.
حجت الاسلام والمسلمین میرتاج الدینی گفت: ‌شکستن انحصارها با قانونی شدن صدور مجوز در کسب و کار اجرایی خواهد شد و نبایستی اجازه دهیم برخی کسب و کارها در اختیار برخی افراد خاص قرار گیرد، به همین دلیل باید با صدور مجوزهای کسب و کار و تسهیل این روند، شفافیت را افزایش دهیم.
وی افزود: در صورت اجرای طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در کشور بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد و انحصارات استثماری پایان می‌پذیرد.
گفتنی است، نمایندگان مجلس با ۲۰۳ رای موافق کلیات «طرح تسهیل صدور برخی مجوز‌های کسب و کار» را به تصویب رساندند.
در ادامه جلسه علنی مجلس، بررسی گزارش کمیسیون جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل چهل و چهارم قانون اساسی در مورد طرح تسهیل صدور برخی مجوز‌های کسب و کار در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.
در ادامه الیاس نادران نماینده تهران و احسان خاندوزی وزیر اقتصاد دفاعیات جدی از این طرح داشتند.
در پایان نمایندگان با ۲۰۳ رای موافق کلیات طرح تسهیل صدور برخی مجوز‌های کسب و کار را به تصویب رساندند.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …