ضرورت سرعت‌بخشی به انتقال آب ارس به تبریز

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم ترک تشریفات، انتقال آب به تبریز را بسیار طولانی خواهد کرد.
فارس- حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در جلسه مشترک نمایندگان مردم تبریز در مجلس با اعضای شورای شهر تبریز، اظهار داشت: انتقال آب ارس به تبریز درحال پیگیری است و این امر پروژه ۱۰ سال است در اصل درخواست این‌ است که ترک تشریفات ‌شود و جلسه‌ای برای ترک تشریفات برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: نمایندگان تبریز، شبستر و مرند با امضای نامه‌ای خواستار ترک تشریفات سریع در انتقال آب ارس با تبریز باشد که از معاون اول دولت نیز پیگیر هستیم و نامه گرفته‌ایم.
حجت الاسلام والمسلمین میرتاج‌الدینی افزود: در خصوص انتقال آب به تبریز ۴۵ میلیارد تومان بودجه برای انتقال لوله آب از سد نهند و احداث چاه‌ها مشکل امسال حل شد اما مشکلات بسیاری نیز وجود دارد که در حال پیگیری هستند.
وی با اشاره به ۲۷ شهریور، روز درگذشت استاد شهریار و روز شعر و ادب فارسی و سرودن یکی از اشعار کربلایی استاد این روز را گرامیداشت.
نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به اینکه معتقدم این نوع جلسات باید ثابت باشد، گفت: این جلسات باید با دستور جلسات برگزار شود.
حجت الاسلام والمسلمین میرتاج الدینی تصریح کرد: برای هر جلسه سه مورد پیگیری در نظر گرفته شود، دوره عدم هماهنگی تمام شد و امروز باید هماهنگی‌ها را گسترش دهیم.
وی بیان داشت: گسترش هماهنگی‌ها در عرصه بین‌المللی نیز حل خواهد شد، همانگونه که در عضویت سازمان همکاری شانگهای شد.
وی تصریح کرد: افزایش بودجه خط ۲ و خط ۳ مترو و مقبره‌الشعرا را با عنوان عضو کمیسیون برنامه و بودجه پیگیری می‌کنم.
محمدرضا تاج‌الدینی تاکید کرد: مدل مدیریت پسماند در شهرداری تبریز باید بررسی شود‌، قرارداد b.o.t در حوزه پسماند برای زباله‌سوز تبریز بسته شده که لازم است، پیگیری شود.
وی متذکر شد: هوشمندسازی شهر تبریز نیز باید در اولویت باشد، ایرانسل آماده همکاری با شهرداری در زمینه فیبرنوری است که باید مشکلات حل شود چراکه از برخی شهر ها عقبیم.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: آیین‌نامه استخدامی در دولت در حال تدوین است که اگر تصویب شود بسیاری از مشکلات حوزه استخدامی شهرداری حل می‌شود.

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …