مردم جمهوری آذربایجان در قلب مردم ایران جا دارند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تنش بین کشورهای اسلامی همسایه و مسلمانان به نفع استکبار جهانی به ویژه رژیم صهیونیستی است.
ایرنا- حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم دیروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به اتفاقات اخیر در منطقه و کشورهای همسایه، افزود: ارتباط عمیقی بین مردم ایران و جمهوری آذربایجان برقرار است و اشتراکات فراوان بین این دو کشور از جمله در زبان و فرهنگ نمی گذارد آنان از هم جدا شوند.
وی با بیان اینکه اعلام موضع رسمی در روابط با کشورهای مختلف و همسایه به دستگاه دیپلماسی کشور مربوط است، اظهار داشت: برای حل مشکلات موجود باید با عقلانیت جلو رفت.
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه مردم جمهوری آذربایجان در قلب مردم ایران جا دارند و دو ملت دارای فرهنگ مشترک و متدین و شیعه هستند، گفت: در روابط خارجی ایران، کشورهای همسایه از اهمیت بالایی برخوردارند و همسایه ها نیز باید حق همسایگی را ادا کنند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، ادامه داد: کشورها باید امنیت کشور خود را خودشان تامین کنند و به قول رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود در دانشگاه افسری «امنیت را نمی توان به واسطه بیگانگان خرید» و اگر همسایه های ما دقت می کردند فرمایشات رهبری بسیار دلسوزانه و خیرخواهانه بود و به تمام کشورهای دنیا تذکر دادند که مواظب باشند تا امنیت مملکت خود را وابسته به کشورهای دیگر و بیگانگان نکنند.
وی با اشاره به رزمایش نیروهای سپاه و ارتش جمهوری اسلامی در مناطق مرزی کشور، یادآوری کرد: پیام این رزمایش ها مشخص بوده و پیام آن برای دوستان صلح و دوستی و برای بیگانگان به ویژه فتنه گرهای آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار است.
خطیب نماز جمعه تبریز با اعلام حمایت از نیروهای مسلح کشورمان، گفت: در سایه حضور مقتدرانه نیروهای مسلح کشورمان در مناطق مرزی، اجازه تغییر ژئوپلتیک در منطقه به هیچ کشوری داده نخواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه کشورهای همسایه مواظب فتنه انگیزی های رژیم صهیونیستی و آمریکای جهانخوار باشند، از مسوولان جمهوری آذربایجان خواست هر چه زودتر با رفع موانع کرونایی و رعایت پروتکل های بهداشتی تلاش کنند تا فعالیت حسینیه باکو دوباره از سرگرفته شود و شیعیان، علما، مسلمانان و مردم بتوانند از فضایل مراسم مذهبی در آن بهره مند شوند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه مردم غیرتمند آذربایجان همیشه مطیع اوامر رهبری هستند، گفت: مردم این دیار طبق اوامر رهبری حرکت و در این راستا نه افراط و نه تفریط می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، ادامه داد: مردم آذربایجان طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حرکت خواهند کرد و برای حراست و حفاظت از خاک پاک ایران اسلامی همیشه هشیار و مطیع اوامر رهبری خواهند بود.
نمازگزاران تبریز نیز با سردادن شعار « آذربایجان جانباز خامنه ای دن آیریلماز» ( آذربایجان جانباز از خامنه ای جدا نمی شود) حمایت خود را از فرامین رهبری و با سردادن شعار « آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی» ( آذربایجان بیدار است و پشتیبان انقلاب است) آمادگی خود را برای دفاع از خاک میهن اعلام کردند.
امام جمعه تبریز با تاکید بر لزوم پرداخت دولت سیزدهم به اولویت های مردم گفت: برخی نشانه ها حاکی از تلاش های این دولت برای حل مشکلات مردم و شکستن بن بست های اقتصادی است و در این راستا قوای سه گانه نیز با یکدیگر هم افزایی دارند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، افزود: مبارزه با فساد، اجرای لوایح و پیشگیری از فساد از جمله نمونه های هم افزایی قوای سه گانه با هم بوده و این همدلی شرط اصلی در رفع مشکلات اساسی و اقتصادی مردم است.
وی یادآوری کرد: انجام پرشتاب واکسیناسیون علیه ویروس کرونا، ترخیص کالاهای انبار شده در گمرکات و اتخاذ سیاست درست در حل مشکل گرانی سیمان از جمله کارهای اعتمادزای دولت سیزدهم برای ایجاد امیدواری در جهت حل مشکلات مردم است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: سفرهای استانی روسای قوای سه گانه به ویژه حضور رییس جمهوری در متن مردم، توجه به موضوع حاشیه نشینی و گوش دادن به حرف دردمندان امیدواری را در بین مردم ایجاد می کند.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …