ایران بر فراز سکوی افتخار

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در شب پایانی قهرمانی جهان دو طلای دیگر کسب کرد تا با چهار طلا و دو برنز به کار خود پایان دهد.
مهدآزادی- رقابت های کشتی قهرمانی جهان در اسلو دو ماه بعد از المپیک توکیو برگزار شد و دیشب به پایان رسید. تیم ملی کشتی آزاد ایران هفته گذشته موفق شد با سه طلای حسن یزدانی، کامران قاسمپور و امیرحسین زارع، سه نقره علیرضا سرلک، امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی و یک مدال برنز مجتبی گلیج، با مجموع ۱۶۲ امتیاز بر سکوی سوم جهان بایستد. بعد از این عملکرد درخشان، فرنگی کاران کشورمان در اسلو حضور یافتند تا ادامه دهنده راه کشتی آزاد باشند.
تیم ملی کشتی فرنگی ایران برخلاف آزاد، سرمربی خود را پس از المپیک حفظ کرد و با محمد بنا راهی اسلو شد. محمد بنا نسبت به توکیو دو کشتی گیر را تغییر داد، دست به دو مدال آور المپیک نزد و محمدعلی گرایی را به عنوان تنها کشتی گیر بدون مدال حاضر در توکیو به اسلو برد. کشتی فرنگی ایران در المپیک در وزن ۸۷ کیلو نماینده ای نداشت اما با «رامین طاهری» در قهرمانی جهان حاضر شد.
در کشتی شب های گذشته، ایران صاحب دو فینالیست دیگر هم شد و فینالیست ها دیشب روی تشک رفتند تا برای کسب مدال طلا بجنگند و با کسب هر دو مدال طلا در دو وزن پایین کشتی فرنگی ایران برای اولین بار، قهرمانی جهان را با چهار طلا به پایان برساند. با این نتیجه شاگردان بنا عملکرد قابل توجهی از خود نشان داده اند؛ کشتی فرنگی ایران در سه دوره اخیر مسابقات به ترتیب چهارم، یازدهم و سوم شده بود.
برخلاف مسابقات کشتی آزاد که هفته گذشته به پایان رسید و تا آخرین لحظات شاهد رقابت نزدیک ایران، روسیه و امریکا در جدول تیمی بودیم، تکلیف تیم های اول و دوم تیمی فرنگی پیش از کشتیهای شب آخر روشن شده بود. دیشب رقابت های شانس مجدد، رده بندی و فینال سه وزن ۶۳، ۶۷ و ۸۷ کیلو برگزار شد که با بررسی وضعیت این سه وزن مشخص بود قهرمانی روس ها قطعی است. روسیه با داشتن یک فینالیست در وزن ۶۷ کیلوگرم و نایب قهرمانی آن ۲۰ امتیاز دیگر گرفت و ۱۵۰ امتیازی شد. از سوی دیگر ایران که دو فینالیست داشت، با کسب حداکثر امتیازات، توانست ۵۰ امتیاز کسب کند و نهایتا ۱۴۶ امتیازی شد و بازهم به روسیه نرسید. در آخرین دوره مسابقات جهانی که در سال ۲۰۱۹ در قزاقستان برگزار شد، ایران با ۷۵ امتیاز در رده چهارم ایستاده بود و حالا هم از نظر امتیازی و هم از نظر جایگاه صعود چشمگیری داشته است. این نایب قهرمانی در بخش امتیازی را با چهار مدال طلا می توان قهرمانی در بخش مدالی هم دانست چون روس ها فقط با یک طلا به کار خود در مسابقات کشتی فرنگی پایان دادند.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …