استاندار جدید آذربایجان شرقی معرفی شد

با تصویب هیئت وزیران؛ سردار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورا به عنوان پانزدهمین استاندار آذربایجان شرقی بعد از انقلاب وارد کاخ استانداری آذربایجان شرقی شد.

نصر- بالاخره بعد از کش و قوس های فراوان و مطرح شدن اسامی مختلف در هیئت دولت؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورا به عنوان نماینده عالی دولت در استان منصوب و از امروز جایگزین محمدرضا پورمحمدی استاندار فعلی آذربایجان شرقی شد.

سردار سرتی‍پ دوم پاسدارعابدین خرم متولد ۱۳۴۵ از شاهین دژ آذربایجان غربی و دانش آموخته کارشناسی مدیریت برنامه ریزی و کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک است.

وی از فرماندهان دفاع مقدس و فرماندهی یگان‌های عملیاتی در مناطق درگیر استان آذربایجان‌غربی و از فاتحان ارتفاعات جاسوسان و از مدافعان حرم است.

سردار عابدین خرم در کارنامه‌‌ خود فرماندهی سپاه خوی و جانشینی و فرماندهی سپاه شهدای استان آذربایجان‌‌‌‌غربی را دارد و از روز پنج‌‌شنبه ۲۸ دی ماه ۱۳۹۶ فرماندهی سپاه عاشورا را برعهده گرفت.

عابدین خرم فرماندهی در عملیات های والفجر ۴، نصر ۵، کربلای ۱۰ و بعد از قبول قطعنامه رئیس ستاد تیپ ۴۸ فتح و لشکر استقراری سردشت، فرماندهی سپاه پیرانشهر، سلماس، خوی، معاونت هماهنگ کننده منطقه بسیج استان آدربایجان غربی، فرماندهی لشکر عملیاتی ۳ حمزه (ع) جانشین فرماندهی سپاه سهدا و فرمانده سپاه شهدا استان آذربایجان غربی به مدت ۶۸ ماه را در کارنامه ی خدمت خود داشته است.

وی در سال‌های اخیر که به عنوان مدافع حرم به سوریه اعزام شده بود به اسارت داعش درآمد که به اعتقاد سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران نجات وی و ۴۸ نفر دیگر از چنگال داعش به یک معجزه شبیه بود.

 

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …