۱۵۰۰ طرح نیمه ‌تمام در آذربایجان شرقی وجود دارد

استاندار آذربایجان‌ شرقی با اشاره به وجود یک هزار و ۵۰۰ طرح نیمه‌تمام در این استان ارائه برنامه چهار ساله را از سوی دستگاه‌ها و نهادها برای آینده استان خواستار شد.

صداوسیما- عابدین خرّم در جلسه شورای اداری استان ضمن تبیین سیاست‌های کلی دولت سیزدهم، انجام اقدامات اساسی و هم‌افزایی همه دستگاه‌های مسئول را برای حل مسائل و مشکلات استان ضروری دانست.

وی تأکید کرد: مدیران باید وظایف و مأموریت‌های متنوع و متعدد خود را اولویت‌بندی کنند تا ضمن اینکه کار‌ها با کیفیت بیشتری انجام شود، توان و انرژی دستگاه‌ها هم تحلیل نرود.

خرّم، نظارت جدی مدیران بر مجموعه تحت مدیریت خود را از دیگر اولویت‌های کاری آن‌ها اعلام کرد و گفت: حضور میدانی مسئولان در بین مردم و در همه حوزه‌هایی که مسئولیت دارند، ضروری است چنان که رئیس جمهور در مدت کمتر از سه ماه، به ۹ استان سفر کرده است و قطعاً حضور در میدان می‌تواند به تصمیم‌گیری بهتر در مسائل مختلف کمک کند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به محدودیت منابع دولتی گفت: امروز باید سرمایه‌گذاری را به عنوان یک اصل برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام مورد توجه قرار دهیم و ضمن تسهیل کسب‌ و کار، کسانی را که انگیزه و منابع کافی دارند پای کار بیاوریم.

وی افزود: متأسفانه به دلیل بوروکراسی خسته‌ کننده اداری، سرمایه‌گذاران با انگیزه، فرصت فعالیت پیدا نمی‌کنند در حالی که ما باید منت سرمایه‌گذاران را بکشیم و زمینه فعالیت آن‌ها را فراهم کنیم.

جلب مشارکت حوزه علم و دانشگاه در بخش‌های صنعتی و تولیدی، دیگر اولویتی بود که استاندار آذربایجان شرقی از رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز رشد و پارک علم و فناوری استان خواست تا چارچوب علمی برای ارتباط بخش‌های مختلف اقتصادی با دانشگاه تعیین کنند.

وی همچنین بر حل مشکل حاشیه‌نشینی به عنوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: رمز حل این مشکل، توجه به مناطق محروم در همه جای استان است و اگر این توجه صورت نگیرد، شاهد افزایش سکونت‌گاه‌های نامناسبی در حاشیه شهر‌ها خواهیم بود که در شأن استان نیست.

عابدین خرّم استفاده از ظرفیت‌های مرزی را یکی از مأموریت‌های جدی و اساسی استان دانست و اضافه کرد: ما با سه کشور ارتباط زمینی داریم که فرصت کم‌نظیری برای توسعه اقتصادی است؛ اما موانعی هم در این زمینه وجود دارد که باید رفع شود.

وی افزود: دستگاه‌های دخیل در حوزه مرزی باید با پرهیز از موازی‌ کاری، ساز و کار شفافی برای توسعه تجارت و افزایش صادرات از نقاط مرزی استان فراهم کنند.

استاندار استفاده از مزیت های نسبی و ظرفیت‌های اختصاصی استان نظیر صنعت کفش، صنایع دستی و لوازم خانگی را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: ایجاد شهرک‌ها و نمایشگاه‌های اختصاصی می‌تواند در رونق این صنایع و بهبود معیشت مردم تأثیرگذار باشد.

وی سهمیه استان از طرح جهش تولید مسکن را ۸۰ هزار واحد اعلام کرد و گفت: با توجه به تعهد دولت برای تأمین زمین، دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها زمین‌های مناسب خود را در اختیار این طرح قرار دهند.

خرّم با گرامیداشت سالگرد شهادت نخستین شهید محراب، شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی، اظهار کرد: دولت سیزدهم با تابلوی کارآمدی، مدیریت انقلابی و جهادی، عدالت‌محوری، مردم‌داری و فسادستیزی پای کار آمده است و ما با تمام وجود و همت مدیران استان، مشی کلان دولت را با جدیت و سرعت پی خواهیم گرفت.

وی با تأکید بر  لزوم جلب همراهی نخبگان و استفاده از تجارب ارزشمند گذشتگان و توانایی جوانان برای انجام اقدامات اساسی گفت: ما تحقق کار‌های نشدنی را در دفاع مقدس، با گوشت و پوست و استخوان تجربه کردیم و به خاطر ایمان، اخلاص، اراده و فداکاری مردم بود که خیر و برکت در آن دوران شامل حال ما شد.

استاندار با قدردانی از خدمات حمیدرضا قاسم‌زاده، معاون سابق توسعه مدیریت و منابع استانداری و حمید هاشم‌زاده، مدیرکل سابق حوزه استاندار، جهانبخش سلمانیان و سیدکاظم یکانی را به عنوان مدیران جدید این دو حوزه معرفی کرد.

 

 

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …