پیروزی سپاه در دریای عمان کشور را قوی‌تر کرد

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پیروزی در دریای عمان مقابل نیروهای آمریکایی توانست با یک تیر چند نشان بزند.

ایرنا- حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: اقدام به موقع و مقتدرانه جان برکفان دلاور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شکست عملیات سرقت دریایی نفت ایران توسط نیروی دریایی ارتش تروریست امریکا موجب شد به رغم اینکه نظامیان آمریکایی حداکثر تلاش خود را برای متوقف کردن پاسداران انجام دادند ولی چون نتوانستند، ناگزیر میدان را ترک کردند و این تودهنی به رژیم سعودی هم بود که با این پیروزی محقق شد.

وی ادامه داد: رژیم سعودی فکر می کرد که در پناه آمریکا می توانند پیروز شود در حالی که در مقابل پابرهنگان محروم یمن نیز نتوانست خودی نشان بدهد حتی این اتفاق موجب تقویت روحیه رزمندگان یمنی نیز شد.

وی ادامه داد: این ماجرا در آستانه برگزاری مذاکرات وین موجب تقویت روحیه تیم مذاکره کننده ایرانی و تضعیف روحیه بدخواهان شد.

امام جمعه تبریز افزود: از طرفی با توجه به دلخوری چین از آمریکا به خاطر فروش زیردریایی‌های جنگی به استرالیا، روابط پکن با ایران نزدیک تر می شود، همچنین با توجه به شکاف اخیر بین فرانسه و آمریکا این اقدام آمریکا، فرانسه را در وین از آمریکا دورتر می کند.

وی ادامه داد: با توجه به رجزخوانی صهیونیست ها و رو شدن توخالی بودن این رجز خوانی ها، ادعاهای دروغین رژیم صهیونیستی بیشتر نمایان شد.

وی یادآور شد: با تحرک جدید صادرات ایران به کشورهای مختلف دنیا اقدام اخیر آمریکا و پیروزی سپاه، امنیت کالاهای صادراتی ایران را بیش از پیش نشان داد و اینها همه در واقع همان یک تیر و چند نشان زدن سپاه را نشان می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تاکید کرد: ناکامی آمریکا در عملیات دزدان دریایی یک سیلی در دریای عمان بود و نشان داد که جاسوسان دیروز آمریکا دزدان دریایی امروز هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر اهمیت توسعه عدالت اجتماعی در جامعه گفت: عدالت اجتماعی در واقع تحقق عدالت است که لازمه شکل‌گیری جامعه اسلامی نیز عدالت هست و لازم است همه در این راه قدم بردارند چون عامل توسعه اسلام، رفع بدبختی ها و رفع محرومیت ها از جامعه، عدالت است پس باید در مسیر عدالت قدم برداریم.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز فرهنگ عمومی و بزرگداشت این روز گفت: فرهنگ عرصه تعالی بنیان های عمومی جامعه است و فراگیر بودن فرهنگ عمومی در تمام عرصه ها ضرورت دارد، اما تنها تشکیل جلسات محدود در مورد فرهنگ عمومی کفایت نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: باید همه در جا انداختن فرهنگی عمومی دست به دست هم دهند و نهادها و ارگان های فرهنگی مسئول هم بسیار تلاش کنند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: مهمترین عنصر موجود در جامعه که در تمام زمینه ها تاثیر دارد، فرهنگ است و در واقع فرهنگ هویت و موجودیت جامعه را تشکیل می دهد هر چند هم در جامعه ای ابعاد سیاسی، اقتصادی نظامی و اجتماعی قدرتمند باشند ولی در فرهنگ ناکارآمدی وجود داشته باشد مشکلات وجود خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خاطر تصویب قانون خانواده و جمعیت قدردانی کرد و افزود: باید از این قانون حمایت شود، مجلس با همت قابل تقدیر در راه تعالی جمعیت گام برداشت و شورای نگهبان هم با اصلاحاتی آن را تصویب کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین ادامه داد: برای جوانی جامعه و جمعیت ایران تلاش شده است تا از معضلات جمعیت کاسته شده و بر اساس این قانون و در این راستا ارتقاء سلامت مادر و فرزند، افزایش خدمات بهداشتی و درمانی، افزایش سطح سلامت سالمندان، ارتقاء سطح خدمات خانواده‌ها، حمایت از خانواده هایی که فرزندان بیشتری دارند و حمایت از دانش آموزان و دانشجویان از جمله فواید این قانون است که هدف از آن فرزندآوری سالم و ارائه خدمات رفاهی و بهداشتی است.

وی با بیان اینکه رشد جمعیت اهمیت فراوانی دارد و حفظ آرامش خانواده ها دارای ارزش است، افزود: پژوهش ها نشان می دهد خانواده هایی که چند فرزند دارند سالمتر و بانشاط تر هستند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: نهادهای فرهنگی، تخصصی، ترویجی، رسانه ها و نخبگان باید اقدام قرارگاهی و هدفمند داشته باشند و جوانی جمعیت ایران را تضمین کنند و در واقع تهدید پیر شدن جمعیت ایران را رفع کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با قدردانی از شرکت مردم در آیین های مختلف ۱۳ آبان و اجتماع های باشکوه این روز، گفت: تجمع عظیم روز ملی مبارزه با استکبار در سنگ فرش مصلای تبریز انجام شد و در این روز بیش از سال های گذشته مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه باید چگونگی مواجهه با استکبار را یاد بگیریم، گفت: تلاش برای اتخاذ مواضع انقلابی، ممنوعیت پیوند و دوستی با کفار و دشمنان، ممنوعیت ترس از استکبار، خوش گمانی نسبت به آمریکا و مستکبران، ثبات قدم در نفوذ ناپذیری مقابل استکبار، فریب نخوردن مقابل استکبار جهانی و مهمتر از همه سرسختی مقابله مستکبرین و استکبار که دستور قرآن است از جمله این راهبردها و راهکارها می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: باید به وعده نصرت الهی ایمان داشته باشیم چون مقاومت در مقابل دشمنان پیروزی حتمی را نصیب صابران می کند.

در پایان نماز جمعه تبریز به مناسبت روز دانش آموز از چهار دانش آموز برگزیده کشوری و بسیجی تجلیل شد.

دانش آموز بسیجی حافظ کل قرآن و مقام آور کشوری علی خیری، قاری قرآن و مقام آور کشوری امیرحسین احدی، دانش آموز بسیجی و مدال آور المپیاد کشوری احد ترکمانی تجلیل شوندگان امروز نماز جمعه تبریز توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمدعلی آل هاشم بودند.

 

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …