پیری جمعیت، تهدید جدی برای آینده کشور است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر نرخ رشد جمعیت کشور حدود ۱٫۷ می‌باشد که با نرخ رشد جایگزینی جمعیت فاصله زیادی دارد.

فارس- حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی اظهار کرد: قانون جوانی جمعیت از طرح‌های بسیار خوبی است که در مجلس تصویب شد؛ این طرح در ابعاد مختلف جمعیت آینده کشور را مد نظر قرار داده و حمایت‌های همه‌جانبه اقتصادی و اجتماعی از رشد جمعیت در آینده را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نرخ رشد جمعیت کشور حدود ۱٫۷ می‌باشد که با نرخ رشد جایگزینی جمعیت فاصله زیادی دارد، افزود: هر زمان نرخ رشد جمعیت ۲٫۶ باشد، رشد مطلوب و رسیدن به نرخ جایگزینی به شمار می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین میرتاج‌الدینی در تشریح طرح جوانی جمعیت، گفت: رویکرد اصلی این طرح این است که تعداد فرزندان در هر خانواده حداقل سه نفر باشد و برای فرزندان بیشتر برنامه‌های تشویقی در نظر گرفته شده که از جهات مختلف اقتصادی و اجتماعی حمایت‌های بسیار مطلوبی را در شامل می‌شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: پیری جمعیت مسئله مهمی است که کشور را تهدید می‌کند؛ بنابراین تصویب طرح جوان کردن جمعیت یکی از اقدامات مطلوب و موثر مجلس یازدهم برای آینده کشور محسوب می‌شود که نتایج آن را در آینده شاهد خواهیم بود.

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …