ایران در یک قدمی جام جهانی

تبریز – خبرنگارمهدازادی:

ایران به ایستگاه آخر جام جهانی رسید.

ایران ۳- سوریه صفر

در روزی که تیم کشورمان دو نفر از بازیکنان محوری و سرمربی خود را در ترکیب نداشت با یک بازی منطقی و حساب شده ۳ امتیاز شیرین و سرنوشت ساز را با زدن ۳ گل زیبا کسب کرد و نشان داد که یک تیم تمام حرفه ای ایران با هدفی مشخص و بدون توجه به فاصله امتیازی بالا نسبت به تیم سوم جدول ، با قدرت مثال زدنی خود تیم ها را یکی پس از دیگری از پیش رو برداشته و با آمار جالب ۵ برد و یک تساوی از ۶ بازی  در مرحله دوم این رقابتها، بهترین تیم قاره بزرگ در کسب امتیاز و به احتمال قریب به یقین صرفنظر از حضور میزبان بازی ها، اولین تیم صعودکننده به جام جهانی از آسیا خواهد بود.

شاگردان اسکوچیچ که با ترکیبی متفاوت و با حضور امیر عابدزاده به جای بیرانوند در درون دروازه و امید نورافکن و احسان حاج صفی در سمت چپ بازی را آغاز نمود با اضافه کردن وحیدامیری به یک خط جلوتر بعنوان وینگر چپ پشت سر آزمون، سرعت انتقال توپ از خط دفاع به حمله را بیشتر نمود و نتیجه آن را در دقیقه ۳۳ با پاس بلند و در عمق امیری و کنترل و حرکت رو به جلوی سردار آزمون و ضربه دقیق او، گل اول به ثمر رسید.

درست ۹ دقیقه بعد در حالی که توپ در میانه میدان قرار داشت داور درخواست VAR نمود که پس از بازدید ویدیویی معلوم شد سانتر ارسالی از جناح چپ توسط امیری با دست عمر سوما برخورد کرده که داور پس از بازبینی بی درنگ نقطه پنالتی را نشان داد و کاپیتان حاج صفی پس از مدتهای مدید دوری از میدان بازی با قدرت در جهت حرکت دروازه بان توپ را به تور چسباند تا تیم کشورمان قبل از رفتن به رختکن نتیجه ۲ بر صفر را بر تابلو رقم بزند.

پس از این گل تیم سوریه دیگر چیزی برای از دست دادن یا حفظ کردن نداشت و رو به بازی هجومی آورد که این خود سبب شد چندین موقعیت گل برای ایران ایجاد شود که با بی دقتی از دست رفت. نیمه دوم با تعویض های پی در پی دو تیم همراه بود که سهم سوریه ۴ تعویض و سهم ایران با جایگزین سرلک به جای حاج صفی، صیاد منش به جای عزت الهی و قائدی به جای آزمون، ۳ تعویض بود.

در ادامه بازی تیم سوریه رو به بازی تخریبی و انتحاری آورد ولی این تیم حرفه ای ایران بود که با خونسردی بازی را کنترل و موقعیت های متعددی را برای مهاجمان ایجاد کرد که در دقایق پایانی پس از، از دست دادن چندین موقعیت صد درصد گل، روی هنرنمایی و حرکت استثنایی قلی زاده ایران به گل سوم رسید.

در پایان این بازی علیرغم بازی متعهدانه و هوشمندانه وحید امیری که پایه گذار دو گل بازی بود، کارشناسان سردار آزمون را بهترین بازیکن میدان انتخاب نمودند.

ایران با این پیروزی و با کسب ۱۶ امتیاز صدرنشین گروه A شد و کره جنوبی با ۱۴ امتیاز در رده دوم و امارات با پیروزی بر لبنان با ۶ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت . با توجه به اینکه ۲ تیم اول گروه بصورت مستقیم به جام جهانی صعود می کنند، ایران با حاشیه امن ۱۰ امتیاز اختلاف با تیم سوم عملاً باید خود را مسافر قطعی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می بیند.البته مگر اتفاقات عجیب وقریب نظیر باخت ایران در هر ۴ بازی آینده و بردهای متوالی هر ۴ بازی آینده توسط تیم سوم جدول رخ دهد که می تواند شگفتی تاریخی در مقدماتی جام جهانی رقم بزند و ایران از صعود باز بماند!

بازی بعدی ایران ۷ بهمن با عراق در ورزشگاه آزادی خواهد بود.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …