عمار آذربایجان به رحمت ایزدی پیوست

آیت‌ا… مجتهد شبستری دعوت حق را لبیک گفت.

ایرنا- آیت‌ا… محسن مجتهد شبستری نماینده مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اثر سکته در ۸۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

در پی درگذشت آیت ا… مجتهد شبستری نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، بنا به نظر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی امروز(پنجشنبه ۲۷ آبان ماه) عزای عمومی در استان اعلام شد.

آیت‌ا… محسن مجتهد شبستری از شاگردان امام راحل و از فعالان نهضت اسلامی بودند که بعد از پیروزی انقلاب، مسئولیت‌هایی همچون نمایندگی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را برعهده داشتند. وی بعد از عزیمت مرحوم آیت‌ا… ملکوتی از تبریز به قم در اوایل دهه هفتاد، از سوی رهبر معظم انقلاب به سمت نماینده ولی فقیه و امام جمعه آذربایجان شرقی منصوب شد و تا سال ۹۶ در این سمت به خدمت مشغول بود.  وی در دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام به عضویت این نهاد درآمد.

مرحوم آیت ا… مجتهد شبستری همچنین نماینده ادوار اول تا سوم مجلس خبرگان رهبری و چهار دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بوده است.

رهبر انقلاب درگذشت عالم مجاهد حجت الاسلام و المسلمین مجتهد شبستری را تسلیت گفتند.

پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری- حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت عالم مجاهد حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محسن مجتهد شبستری را تسلیت گفتند.

در پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالم مجاهد جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محسن مجتهد شبستری رحمهالله علیه را به خاندان گرامی و فرزندان ارجمند و همه ارادتمندان ایشان در تهران و آذربایجان تسلیت عرض می‌کنم.

این عالم بزرگوار از جمله موفق‌ترین روحانیون فعال در خدمات اجتماعی و هدایت عمومی و اداره‌ حوزه‌های علمیه در تهران و تبریز بودند. تلاش‌ها و زحمات ایشان در دوران طولانی امامت جمعه‌ تبریز فراموش نشدنی است و آثار ماندگار آن مرحوم در حوزه‌ علمیه‌ تهران و غیره موجب جلب رحمت الهی به ایشان است ان‌شاءالله.

از خداوند متعال مغفرت و علو درجات این عالم بزرگوار را مسئلت می‌کنم.

رئیس جمهور نیز در پیامی درگذشت آیت الله محسن مجتهد شبستری را تسلیت گفت.

صدا و سیما- حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ضمن تسلیت درگذشت آیت الله محسن مجتهد شبستری از خداوند متعال برای وی علو درجات و همجواری با ائمه اطهار (ع) را مسئلت کرد.

در پیام رئیس جمهور آمده است:

انالله و انا الیه راجعون

رحلت عالم مبارز و انقلابی حضرت آیت‌ا… محسن مجتهد شبستری (قدس سره) عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، موجب تألم و تأثر فراوان شد.

این روحانی مجاهد و انقلابی که از پیشگامان شکل گیری نهضت امام خمینی بود، با حضور موثر در سنگر‌های مختلف خدمتگزاری به ویژه در سنگر عبادی و سیاسی نماز جمعه و چندین دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و نیز تألیف و نشر کتاب‌های ارزشمند و ترویج فرهنگ و معارف دینی، عمر شریف خود را در مسیر تبیین ارزش‌های اسلامی و خدمت به مردم و انقلاب سپری کرد و آثار ارزشمندی به یادگار گذاشت که همواره در خاطره‌ها باقی خواهد ماند.

اینجانب این مصیبت را به مردم استان آذربایجان شرقی، حوزه‌های علمیه، نمایندگان مجلس خبرگان، شاگردان و علاقمندان به ویژه بیت مکرم آن عالم وارسته تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با ائمه اطهار (ع) مسالت دارم.

همچنین رئیس قوه قضاییه با صدور پیامی، درگذشت آیت‌ا… محسن مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

مهر- در پیام حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای آمده است:

خبر اندوهبار درگذشت عالم بصیر و مجاهد و سیاست‌مدار اخلاقمدار، آیت‌ا… محسن مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام و از چهره‌های شاخص جامعه روحانیت مبارز، موجب تأثر و تألم خاطر همراهان و دوستداران انقلاب اسلامی شد.

اینجانب، رحلت این عالم جلیل القدررابه خانواده محترم وصاحبان عزا و مردم متدین وغیورآذربایجان شرقی، تسلیت گفته وبرای ان مرحوم، رضوان و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

از سوی دیگر امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی در پیامی درگذشت آیت‌ا… محسن مجتهد شبستری، نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.

در پیام مشترک حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم و عابدین خرّم آمده است:

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثَلُمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهِ

ضایعه درگذشت عالم جلیل‌القدر، روحانی پارسا و پرهیزکار و فقیه برجسته، مرحوم حضرت آیت‌ا… حاج شیخ محسن مجتهد شبستری موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.

آن شخصیت انقلابی و علمی که از بنیان‌گذاران جامعه روحانیت مبارز و از مجاهدان راه علم و فقاهت بود با تلاش‌های مجاهدانه در راه تبلیغ معارف اهل بیت (ع) شاگردان بسیاری تربیت کرد.

نمایندگی مردم شریف تهران در دوره‌های اول، دوم، چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی، نمایندگی مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امامت جمعه شهر تبریز به مدت ۲۲ سال و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام بخشی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر آن مجاهد نستوه و عالم وارسته در عرصه‌های مختلف خدمت به نظام اسلامی است.

اینجانبان فقدان این عالم وارسته را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه، مراجع عظام تقلید، طلاب و روحانیون سراسر کشور و عموم اهالی مؤمن و غیور آذربایجان مخصوصاً مردم عزیز تبریز، بالاخص فرزندان و بازماندگان گرامی و ارادتمندان ایشان، بویژه اهالی محترم شبستر تسلیت عرض نموده و برای روح بلند آن فقید سعید رحمت واسعه الهی و حشر با اولیاءالله و ائمه معصومین و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به‌مناسبت درگذشت آیت‌ا… مجتهد شبستری پیام تسلیت صادرکرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، نائب‌رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت آیت‌ا… محسن مجتهد شبستری، عضو مجلس خبرگان، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و امام جمعه سابق تبریز را تسلیت گفت.

در پیام وی است:

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهِ

خبر ارتحال عالم وارسته و فقیه انقلابی، عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده سابق، ولی فقیه در استان که عمری را در راه ترویج و نشر آموزه‌های اسلامی و ارزش‌های اخلاقی و انقلابی، تحکیم و تعالی انقلاب اسلامی سپری نمودند، موجب تألم و تأسف فراوان گردید.

حضرت آیت‌ا… محسن مجتهد شبستری، عالم وارسته و پرهیزگار و فقیه انقلابی و مردمی، از جمله یاران صدّیق امام (ره) و مقام معظم رهبری بودند و در مدت زمان حضور خود در کسوت نماینده، ولی فقیه در استان و امامت جمعه تبریز، منشأ خدمات بسیاری شدند که ثمرات آن ماندگار و ان شاءالله ذخیره اخروی برای آن فقید راحل خواهد بود.

اینجانب فقدان‌این روحانی عالی مقام را به محضر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، مردم ولایتمدار و انقلابی آذربایجان، حوزه‌های علمیه استان، روحانیت معظم، خانواده محترم و فرزندان گرانقدر خاصه حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ جواد مجتهد شبستری تسلیت و تعزیت عرض نموده، برای آن سعید فقید، علو درجات و رحمت واسعه الهی از پروردگار متعال مسئلت دارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی درگذشت آیت الله محسن مجتهد شبستری را تسلیت گفت.

صدا و سیما- در پیام محمدباقر قالیباف آمده است: ارتحال روحانی جلیل القدر و مجاهد نستوه آیت الله حاج شیخ محسن مجتهدشبستری یار و همراه خستگی‌ناپذیر انقلاب اسلامی، حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری موجب تأسف و تألم شد.

آیت‌ا… مجتهد شبستری در طول عمر خویش مخلصانه در ترویج و نشر علوم اسلامی و شعائر دینی و مذهبی اهتمام ورزیدند؛ این عالم بزرگوار که از مبارزان نستوه راه دشوار نهضت پیروزی انقلاب اسلامی بود، متعهدانه در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در عرصه‌ها و سنگر‌های متعدد و خطیر با اخلاص و دلسوزی به انجام خدمات مخلصانه مبادرت ورزیدند که کارنامه درخشان ایشان در سمت‌های متعدد از جمله بیش از ۲۰ سال نمایندگی، ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امامت جمعه تبریز، عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضویت در شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در ادوار متعدد و عضویت در شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) بیانگر توانایی و شایستگی ایشان در خدمتگزاری به نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران است.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری، روحانیت معزز و حوزه‌های محترم علمیه، مردم بزرگوار ایران بویژه مردم شریف آذربایجان شرقی، شاگردان و ارادتمندان و بیت مکرم ایشان، برای این عالم مهذب رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌ کنم.

 

معاون اول رئیس‌جمهور، با صدور پیامی درگذشت آیت‌ا… محسن مجتهد شبستری را تسلیت گفت.

مهر- محمد مخبر با صدور پیامی درگذشت آیت‌ا… محسن مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

متن پیام محمد مخبر به شرح زیر است:

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت عالم انقلابی آیت‌ا… محسن مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان معزا صبر و اجر مسئلت دارم.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …