بسیج، یک فرهنگ است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه بسیج متعلق به همه مردم است، گفت: بن بست برای این نیروی عظیم مردمی معنی ندارد.
ایرنا- حجت‌ الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در همایش نمایش اقتدار بسیجیان تبریز، افزود: امروز بسیج به یک فرهنگ تبدیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: دشمن در ابعاد گسترده تر در مقابل ما ایستاده است و بسیج خود را آماده‌ مقابله می کند چون یکی از نقاط برجسته‌ بسیج انعطاف سازمانی برای مقابله با هر بحران و اتفاقی است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه بسیجیان تحت ولایت رهبر انقلاب برای خدمت رسانی به مردم از هیچ کوششی دریغ نمی‌ کنند و فعالیت‌های هدفمند برای سازندگی و محرومیت زدایی در مناطق مختلف کشور از جمله وظایف مورد تاکید رهبر انقلاب برای بسیجیان است، یادآوری کرد: بسیج وابسته به هیچ گروهی نبوده و خادم همه مردم است.
حجت‌ الاسلام و المسلمین آل هاشم اظهار داشت: به برکت بسیج هیچ کدام از دشمنان ما توان مقابله با نظام را ندارند، زیرا که بسیج همواره در میدان حاضر است و کسانی که می‌خواهند به نظام اسلامی آسیب برسانند، بدانند که تا این تفکر بسیجی وجود دارد به اهداف خود نخواهند رسید.
وی ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی بسیج در مقابله با شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی نظام سلطه و مقابله با جنگ نرم با تشکیل حلقه‌های صالحین در سال های اخیر به اوج خود رسیده است و ایده های بسیج تفکر شهیدان حاج قاسم سلیمانی‌ ها، فهمیده‌ها و باکری‌هاست و مردم ما در شرایط سخت به خوبی حضور بسیج را در کنار خود لمس کرده اند.
حجت‌ الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه بسیجیان در دوران کرونا به‌ صورت شبانه روز در حال گندزدایی و ضدعفونی اماکن عمومی‌ در سطح شهر و روستاها بودند، اضافه کرد: بسیجیان در طرح شهید سلیمانی فداکاری‌های زیادی انجام داده و با لبیک به ندای رهبری در راستای کمک مومنانه و توزیع بسته‌های معیشتی نیز سنگ تمام گذاشتند.
وی به تفاوت های فرهنگ غربی با تفکر بسیجی اشاره کرد و گفت: در غرب با داشتن ادعای فرهنگ و تمدن هنگام شیوع کرونا به فروشگاه‌ها هجوم آورده و غارت کردند اما در کشور ما بسیجیان بسته‌های معیشتی را تهیه و در درب منزل تحویل نیازمندان دادند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به دولت سیزدهم پیشنهاد داد، برای رفع مشکلات عمومی‌ در بحث معیشت و اقتصاد از حضور بسیجیان جهت مبارزه با گران فروشی و فسادستیزی استفاده کند، چون این شجره طیبه به یک قدرت عظیم و متخصص تبدیل شده است.
امام جمعه تبریز بسیج را نماد آگاهی یک ملت برشمرد که در طول حات با برکت خود با اراده ای راستین در راه درست قدم برداشته است و بسیجیان باید افتخار کنند که خادم ملت هستند.
لازم به ذکر است رزمایش اقتدار گردان‌های مختلف بسیجیان همزمان با سراسر کشور در سراسر استان آذربایجان شرقی برگزار شد و بسیجیان اقتدار خود را برای اجرا مأموریت‌ها نشان دادند.
همزمان با پنجمین روز هفته بسیج، رزمایش بزرگ اقتدار بسیجیان ظهر روز گذشته (چهارشنبه) در سراسر استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
بسیجیان در این رزمایش بار دیگر اقتدار خود را در پاسداری از آرمان‌های انقلاب اسلامی، شهدا و امام شهدا و پیروی از لایت و رهبری به نمایش گذاشتند.
در این آیین حماسی و معنوی، در تبریز و دیگر شهرستان‌های استان، بسیجیان عضو گردان‌های دفاعی حضور یافتند تا آمادگی و قدرت لشکر مخلص خدا را به نمایش بگذارند و پیام نقش آفرینی بسیج در حفظ امنیت داخلی و مرز‌ها را انتقال دهند.
بسیجیان در این رزمایش باری دیگر نشان دادند همچنان راه رزمندگان دوران دفاع مقدس پررهرو است.
اعزام گروه‌های جهادی از دیگر برنامه‌های روز پنجم هفته بسیج با شعار«بسیج، استقال و آزادی» بود؛ تیم بسیج جامعه پزشکی در قالب طرح شهید رهنمون به مناطق حاشیه شهر و روستاها در راستای ویزیت رایگان اعزام شدند.
گفتنی است، از ۲۹ آبان تا ۵ آذر هفته بسیج است که شعار امسال هفته بسیج نیز، بسیج پاره تن مردم تعیین شده است.

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …