رسیدگی حضوری به مشکلات مردم رویکرد اصلی مدیران باشد

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ارتباط بدون واسطه اقشار مختلف مردم با مدیران دستگاه های اجرایی از جمله سیاست های مهم و محوری دولت است، گفت: این رویه در استان با قدرت پیش رفته و تمامی مدیران موظف هستند در برنامه های هفتگی ملاقات های حضوری را جزو اولویت های خود قرار دهند.

ایرنا- عابدین خرم در اولین ملاقات صمیمی خود با آحاد مردم، از رویکرد جدید رسیدگی به مشکلات و مراجعه مردمی خبر داد و اظهار داشت: یکی از ابزارهای خدمت صادقانه به مردم و جلب رضایت‌مندی آنان رسیدگی حضوری و موردی به مسائل و مشکلات شهروندان است.

وی با تاکید بر هدفمند و اثربخش بودن ارتباطات مردمی، افزود: اراده دولت مردمی حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی بر این است که از رهگذر ارتباط مردمی و مراجعه حضوری، بخشی از آلام و مسائل مردم رسیدگی قرار شود.

خرم با اشاره به اهمیت ملاقات چهره به چهره با مردم، گفت: رسیدگی حضوری به مسایل و مشکلات مردم جزو رویکردهای اصلی مدیریت استان است.

اولین جلسه ملاقات مردمی استاندار آذربایجان‌شرقی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و به‌ منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات مراجعه‌کنندگان برگزار شد که طی آن استاندار، به نوبت پای اظهارات مراجعه‌کنندگان نشست و پس از مطالعه مستندات و مدارک ارائه‌ شده، دستورهای لازم برای حل مسائل و مشکلات را به مدیران دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

در این ملاقات، مشکلات و مطالباتی از قبیل بروکراسی‌های اداری، مسائل شهرداری، منابع طبیعی، موانع تولید، کسب‌وکار و ترخیص کالا و مشکلات زیست‌محیطی از سوی مراجعه‌کنندگان مطرح و پس از صدور دستور پیگیری از سوی استاندار، پیگیری‌های لازم برای حل مشکلات توسط مدیران اجرایی انجام شد.

قاری زاده مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان‌شرقی هم به شیوه‌های رسیدگی به مراجعه و ثبت مسائل در سامانه ارتباط مردمی (۱۱۱) اشاره کرد و گفت: مجموعه‌ای از خادمان مردم در استانداری همواره آماده‌اند تا موارد ثبت شده در این سامانه را به دستگاه‌های مربوطه برای پیگیری ارجاع و موارد مهم را از طریق ملاقات مردمی به سمع و نظر استاندار برسانند.

سامانه تلفنی ۱۱۱ یکی از مجاری شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) است که همه مردم می‌توانند پیشنهادها، انتقادها، شکایت‌ها و درخواست‌های خود از دستگاه‌های دولتی را با آن مطرح کنند.

این سامانه از ضریب نفوذ بالایی در دستگاه‌های اجرایی برخوردار است و با اصلاح رویکردهای خدمت‌رسانی در راستای استقرار میز خدمت، گام مهمی را در تسهیل شرایط تعاملات و پاسخگویی صحیح متناسب با شأن مردم برداشته است.

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …