اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام

استاندار آذربایجان‌شرقی، پروژه‌های رینگ جنوبی تبریز، آزادراه تبریز- مرند، سد پیغام‌چای کلیبر، بزرگراه صوفیان- شبستر- سلماس و بزرگراه مشکین‌شهر- اهر را از جمله پروژه‌های اولویت‌دار استان ذکر کرد.

فارس- عابدین خُرّم پس از بازدید از پروژه‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در بازدید از پروژه‌های مهم قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در استان اظهار داشت: مهندسان و جهادگران این قرارگاه، فصل نوینی از سازندگی و رشد اقتصادی را برای آذربایجان رقم خواهند زد. هلدینگ‌های راه‌ و شهرسازی، معدن و آب این قرارگاه در پروژه‌های ریز و درشت استان، اقدامات جهادی انجام می‌دهند و مردم ما خاطره خوشی از این مجموعه دارند.

وی افزود: پروژه‌هایی که قرارگاه در دست اجرا دارد، عمدتا زیرساخت‌هایی است که می‌تواند مبنای رشد اقتصادی، توسعه و ارتباطات منطقه‌ای و بین‌المللی را پی‌ریزی کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود ۱۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام در استان یادآور شد: رویکرد و اهتمام دولت مردمی آیت‌الله رئیسی، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و اجرای پروژه‌های مهم و حیاتی است و این دولت بنا ندارد پروژه جدیدی را شروع کند.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از پروژه‌های مهم و ملی در استان توسط قرارگاه خاتم اجرا می‌شوند، افزود: اگر این پروژه‌ها مورد بهره‌برداری قرار گیرد، تمام کشور از آنها بهره خواهد برد و رشد اقتصادی حاصل از آنها برای کل کشور رقم می‌خورد.

خرّم با بیان اینکه قرارگاه خاتم، جلوتر از تعهد خود پروژه‌ها را پیش برده و این رویکرد هم از لحاظ زمانی و هم از لحاظ منابع مالی بی‌نظیر است، تصریح کرد: با اعتبارات دولتی، پیشرفت پروژه‌ها بسیار زمان‌بر است، از این‌رو تمام اهتمام خود را جمع کرده‌ایم تا از منابع درون استانی بهره ببریم.

وی متذکر شد: برنامه‌ریزی‌ منسجمی از سوی کارشناسان و معاونت عمرانی استانداری انجام می‌گیرد تا منابع درونی و درآمدهای درون استان احصا شده و از راه‌های قانونی برای تامین منابع مورد نیاز استفاده کنیم.

خُرّم خاطرنشان کرد: همچنین راهکارهای تهاتر، مجوزهای قانونی برای تامین درآمد و جذب سرمایه‌گذاری، مورد توجه دولت و دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان‌شرقی، پروژه‌های رینگ جنوبی تبریز، آزادراه تبریز- مرند، سد پیغام‌چای کلیبر، بزرگراه صوفیان- شبستر- سلماس و  بزرگراه مشکین‌شهر- اهر را از جمله پروژه‌های اولویت‌دار استان ذکر کرد و تمرکز قرارگاه خاتم برای تسریع در اجرای این پروژه‌ها را خواستار شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) از پروژه‌های مهم و زیرساختی استان از جمله متروی تبریز، طرح‌های توسعه مس‌سونگون، آزادراه مراغه- هشترود، بیمارستان هزار تختخوابی تبریز، خط دوم انتقال آب به تبریز و پارک بزرگ تبریز بازدید کردند.

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …