موظف به اجرای عدالت آموزشی هستیم

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه خود را موظف به اجرای عدالت آموزشی در نقاط مختلف استان می‌دانیم، گفت: موضوع آموزش و پرورش در رأس امور مدیریت ارشد استان خواهد بود.

مهر- عابدین خرّم در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با قدردانی از خیران حوزه تعلیم و تربیت، اظهار داشت: نگاه مصرفی به دستگاه عظیم و انسان‌ساز آموزش و پرورش، خطاست و این حوزه را باید به دید سرمایه‌گذاری و زیربنایی ببینیم.

وی با تأکید بر احصای نیازهای کمی و کیفی آموزش و پرورش و تلاش برای تأمین اعتبارات مورد نیاز آن، افزود: مناسب‌سازی و تلاش برای متنوع‌سازی محیط‌های آموزشی از جمله اولویت‌های شورای آموزش و پرورش استان است.

خرّم همچنین تبیین سند تحول برای فرهنگیان و معلمان را خواستار شد و گفت: اقتضائات استانی باید در اجرای این سند لحاظ شده و نظارت مستمر و روش‌مند بین دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش انجام شود تا جریان آموزشی ما مختل نشود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر پیگیری افزایش سهم معلمان از طرح‌های خدماتی نظیر مسکن ملی، گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان برای پرداخت مطالبات معوقه معلمان در کمترین فرصت متعهد باشد.

خرّم درخصوص بازگشایی مدارس نیز گفت: باید پایش و رصد مستمر انجام گیرد تا لطمه‌ای از ناحیه بیماری کرونا به دانش‌آموزان وارد نشود و این بازگشایی‌ها، تجربه مدیریت دوران کرونا را به فراموشی نسپارد.

وی بر توجه جدی به مناطق دارای آسیب‌های اجتماعی و تأمین امکانات آموزشی در نقاط محروم تأکید کرد و از دانشجویان جهادی که در دوران کرونا، برای آموزش دانش‌آموزان در این مناطق همت گماشتند، قدردانی کرد.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …