آینده را روشن می‌بینم

رئیس‌جمهور گفت: عده‌ای شبانه روز در تلاشند همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند و مذاکرات را به اقتصاد گره بزنند تا خواسته‌های خود را به ملت تحمیل کنند که دستگاه‌های اطلاعاتی پیگیر موضوع هستند.

ایرنا- حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در نشست «صریح، شفاف و دانشجویی‌ با رئیس جمهور» به مناسبت روز دانشجو گفت:  برخی از این افراد در داخل و برخی هم در خارج از کشور در فضای مجازی و واقعی به دنبال بالا بردن قیمت ارز هستند.

وی خاطرنشان کرد: منابع ارزی موجود در وضعیت خوبی قرار دارد و برخلاف روزهای اولی که دولت را تحویل گرفته‌ایم، نگران وضع ارز نیستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد، نان و سفره مردم را به مذاکرات گره نمی‌زنیم، گفت: فروش نفت نیز به رغم تهدیدها و تحریم‌ها شرایط خوبی دارد و صادرات نفت و میعانات بیش از گذشته افزایش یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر اینکه ساماندهی یارانه و ارز به‌ویژه ارز ترجیحی و وضعیت بازار با جدیت پییگیری‌ می‌شود، تصریح کرد: اقتصاد ما نیاز به جراحی دارد و حاضریم برای سامان یافتن اقتصاد کشور و زندگی مردم از آبرویمان مایه بگذاریم.

وی با بیان اینکه باید زندگی مردم سامان یابد و آرامش بر فضای جامعه حاکم شود، گفت: هر اقدام اقتصادی که دولت بخواهد انجام دهد، مردم و فعالان اقتصادی را در جریان می گذارد.

وی تصریح کرد: در دوگانه رضایت خواص و رضایت عموم مردم، رضایت مردم را بر رضایت خواص ترجیح می‌دهیم.

رئیس دولت سیزدهم درباره برنامه دولت برای حمایت از تولید داخل هم گفت: به هیچ شرکت دولتی اجازه واردات کالاهایی را نمی‌دهیم که مشابه ‌آن با کیفیت مناسب در داخل کشور تولید می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه اعتراض با اغتشاش تفاوت دارد و جرم سیاسی با جرم امنیتی متفاوت است، گفت: نقد و نقدپذیری را زمینه‌ساز رشد کشور می‌دانیم و به نقدها توجه می‌کنیم.

وی افزود: زمانی که ریاست دستگاه قضا را بر عهده گرفتم در همان ابتدای کار با  اصحاب رسانه جلسه گذاشتم وآنجا گفتند که قوه قضائیه از برخی رسانه‌ها شکایت کرده است. من همان جا دستور دادم هر شکایتی از رسانه ها وجود دارد پس گرفته و مختومه شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: در دولت هم ده‌ها شکایت از افراد و رسانه‌ها مفتوح بود که از همان روز اول از همه شکایت‌ها گذشتیم و تا امروز هم به رغم اینکه برخی حرف‌ها و تهمت‌ها زده شد و مطالب غیرواقعی درباره انتصابات در دولت مطرح شد، از کسی شکایت نکرده ایم.

وی با اشاره به ترکیب دولت‌ها در سه دهه گذشته، خاطرنشان کرد که در دولت سیزدهم هیچ یک از فامیل و بستگانش مسئولیت نگرفته‌اند، اما برخی انتصابات فامیلی را بعنوان اسم رمز برای حمله به دولت به کار گرفتند.

رئیس دولت سیزدهم گفت: در ماجرای حمله سایبری می‌خواستند فتنه بزرگی در کشور ایجاد کنند اما آنچه سبب ایجاد آرامش شد این بود که مردم احساس کردند دولت در کنار آنهاست و با همه توان تلاش می‌کند مشکل را حل کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: امید به‌ آینده و اعتماد مردم را سرمایه بسیار ارزشمند برای دولت می دانیم و برای افزایش آن تلاش می کنیم. من آینده را بسیار روشن می بینم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم شبانه روز کار می کند اظهار داشت: در دولت دو جلسه ستاد اقتصادی داریم و همه اجزای تیم اقتصادی در آن حضور دارند و از نظرات کارشناسان و صاحبنظران هم بهره می بریم.

 

وی گفت: تیم اقتصادی دولت هماهنگ است و ما برنامه اقتصادی روشنی داریم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه حرف‌های حاشیه‌ای جا نمی‌زنیم و نظارتمان را ادامه می‌دهیم، گفت: دولت بدنبال تحول است و محور این تحول نیز عدالت است و ما برای اجرای عدالت، آمایش سرزمینی را بعنوان یک سند مد نظر قرار می‌دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه دولت سیزدهم شفاف عمل می‌کند، افزود: وقتی وزیر از پشت تریبون به مردم وعده می‌دهد، در واقع چیزی از چشم مردم دور نمی‌ماند و اولین ناظر هم خود مردم هستند.

رئیس جمهور با اشاره به عزم دولت برای تکمیل و به سامان رساندن پروژه‌های نیمه تمام گفت: پروژه‌های نیمه تمام مربوط به یک سال و دو سال نیست و به جرات می گویم که ده‌ها سال است بر زمین مانده است و تصمیم دولت این است که اینها را شناسایی و تمام کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی مشکلات مربوط به گذشته از جمله مسئله شرکت هفت تپه گفت: خیلی از مسائل را با مردم مطرح نکردیم اما از دولت گذشته خواستیم  مسئله هفت تپه را حل کند و این شرکت به دولت برگردد که گفتند امکان ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت که دولت سیزدهم نه یک خزانه خالی بلکه یک خزانه مقروض را تحویل گرفت و اکنون ماهیانه ۱۰ هزار میلیارد تومان در کنار دیگر هزینه‌ها، برای فاکتورهای هزینه شده دولت قبل می پردازد.

رئیس دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: با این وجود دولت تلاش کرد تورم را کنترل کند و  بر اساس گزارش مراکز آماری تورم رو به کاهش است اما باید برای برآوردن خواست و انتظار مردم بیش از پیش تلاش کرد.

 

 

 

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …