دولت ساختار اقتصاد کشور را اصلاح کند

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر نگاه به درون در حوزه‌های مختلف اقتصادی، یادآور شد: مسئله تحریم‌ها در نهایت حدود ۲۰ درصد در اقتصاد کلان کشور تاثیرگذار است.

ایرنا- حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم دیروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: پافشاری ایران بر مواضع به حق خود باعث به انزوا کشانده شدن اروپا و عصبانیت آمریکا شده است.

وی افزود: هرچند دولت جمهوری اسلامی ایران به طور جدی دنبال لغو تحریم‌هاست، اما فرهنگ سازی برای برون رفت از شرایط سخت اقتصادی، مدیریت جهادی همراه با عقلانیت و تدبیر درست و دقیق بین مدیران کشور ضروری است.

امام جمعه تبریز گره زدن نجات اقتصاد کشور به مذاکرات را جنگ روانی و ادراکی دشمنان و معاندان برای ملتهب کردن جامعه دانست و اظهار داشت: دولت آمریکا می‌خواهد توافق موقت داشته باشد، اما چنین توافقی علاوه بر اینکه باعث تخفیف‌های تحریمی و نه لغو آنها می‌شود، جامعیت ندارد و مخالف قانون مصوب اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه ایران در جریان مذاکرات اخیر هسته ای، سه سند آماده کرده است که شامل رفع تحریم‌های مغایر با برجام، اراده تضمین‌های لازم و راستی آزمایی اقدامات طرف مقابل است، خاطرنشان کرد: چیزی جز لغو تمامی تحریم ها علیه ایران برای تیم مذاکره کننده قابل قبول نیست.

وی به تحولات اخیر منطقه ای اشاره کرد و با بیان اینکه سفر مقام امنیتی امارات عربی متحده به تهران دارای اهمیت بود، گفت: امارات بعد از رسوایی در جریان عادی سازی روابط به صهیونیست‌ها درصدد برقراری نوعی موازنه و جبران است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اضافه کرد: امارات متحده عربی نمی‌تواند کشور بزرگی به نام جمهوری اسلامی ایران را از حوزه اقتصاد خود حذف کند، چون بخش عمده‌ای از رونق اقتصاد امارات مرهون روابط آسان با ایران است و البته دولت ایران نیز ضمن استفاده از این فرصت پدید آمده، باید مراقب جوانب امر باشد.

وی اصلاح ساختارهای معیوب اقتصادی کشور توسط دولت را ضروی خواند و خواستار توجه ویژه دولت سیزدهم به تدوین قانون برای اصلاح فضای کسب و کار، فروش اموال مازاد دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی که درآمد هنگفتی دارند، شفاف سازی میزان حقوق و مزایای دولتی و شفاف سازی نظام پرداخت شد.

خطیب جمعه تبریز با تبریک ولادت حضرت زینب کبری و روز پرستار، اظهار داشت: آن حضرت اسوه معرفت، شجاعت و بصیرت و حسین دوم با پوشش زن است و نامگذاری این روز به عنوان روز پرستار بسیار مناسب و در خور تحسین است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نام پرستار را آرامش بخش دانست و ادامه داد: پرستاران عزیز زحمات زیادی می کشند و از خواب و استراحتشان زده و در بالین بیماران حاضر می‌شوند و در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز شهدای پرستار زیادی داشتیم که نام  و یاد آنها را گرامی می داریم.

 

 

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …