امروز لایحه بودجه به مجلس می‌رود

 

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت:لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور امروز (یکشنبه) از سوی آیت‌الله «رئیسی» رئیس جمهور به مجلس ارائه می‌شود.

تسنیم- حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ از از سوی دولت به مجلس، گفت: با توجه به اینکه لایحه بودجه سال آینده در دولت نهایی شده و همچنین طبق اعلام آقای حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور و رئیس مجلس لایحه بودجه امروز(یکشنبه ۲۱ آذر ماه) به مجلس ارائه می‌شود.

وی افزود: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی الزامی برای ارائه لایحه بودجه از سوی رئیس جمهور به مجلس وجود ندارد اما طبق مطالب اعلام شده احتمالا خود آیت الله رئیسی لایحه را به مجلس ارائه می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در جلسه علنی فردا از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول و روند رسیدگی به آن در قوه مقننه آغاز می‌شود.

حجت الاسلام سلیمی اظهار کرد: پس از اعلام وصول لایحه بودجه سالانه، متن لایحه چاپ و بین نمایندگان توزیع می‌شود و وکلای ملت ۱۵ روز می‌توانند لایحه را بررسی و پیشنهادات خود را به کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارائه کنند.

نماینده محلات درمجلس بیان کرد: پس از آن کمیسیون تلفیق تشکیل شده و کمیسیون‌های تخصصی موظفند حداکثر تا ۱۵ روز گزارش خود را به کمیسیون تلفیق ارائه کنند.

///////////////

کمیسیون تلفیق بودجه معمولاً متشکل از ۹ نفر از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و ۳ نفر از اعضای هر یک از کمیسیون‌های تخصصی دیگر است.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …