آغاز توزیع اینترنتی کالاهای اساسی  

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: استان آذربایجان‌شرقی از شب یلدا به جرگه استان‌های دارای فروش اینترنتی و هوشمندسازی فروش کالاهای اساسی خواهد پیوست.

روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان- اکبر فتحی با اشاره به اینکه مسئولیت تنظیم بازار وظیفه ای است که توسط ستاد اقتصادی دولت و ستاد تنظیم بازار کشور مصوب شده و به سازمان جهادکشاورزی محول گردیده است گفت: این مسئولیت باید با همان امکانات موجود به اجرا گذاشته شده و نظارت مدنظر به انجام برسد،

وی با بیان اینکه نظارت در حوزه کشاورزی تنها در حیطه کالاهای اساسی که مشمول قیمت گذاری هستند صورت خواهد گرفت ادامه داد: بقیه کالاها مشمول نظارت نخواهند بود و اگر زمانی در مورد کالای خاصی نیاز به قیمت گذاری باشد در کارگروه ستاد تنظیم بازار استان به ریاست استاندار تصمیم گیری صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه نتیجه نظارت فیزیکی همان نتیجه حاصله در سازمان صنعت و معدن خواهد بود، بیان نمود: شکایت محور بودن نظارت که از طریق سامانه ۱۲۴ طرح می گردد گام درستی است که کمترین دخالت در بازار را تضمین می نماید و این سامانه برقرار بوده و تا زمان لینک شدن سازمان جهادکشاورزی به آن، شکایتهای طرح شده در سامانه در حیطه کالاهای اساسی مربوط به حیطه جهادکشاورزی به این سازمان ارجاع شده و نظارت و بازرسی توسط آن انجام خواهد گرفت.

وی با تاکید بر لزوم شفافیت بازار گفت: شفاف سازی بازار از طریق سامانه های مختلف به نسبت نظارت فیزیکی بیشتر مدنظر است اما تکمیل فرم های فیزیکی تنظیم شده نیز برای سازمان تعزیرات تعریف شده است و مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه سازمان صنعت و معدن در راستای شفاف سازی بازار از دو سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها بهره می برد افزود: در سامانه اول فروش ها و در سامانه دوم موجودی انبارها ثبت شده و مورد رصد قرار می گیرد در صورتیکه بتوان در واحدهای فروش به ویژه در فروشگاه های مرغ و لبنیات صندوقهای مکانیزه راه اندازی کرد، نظارت فیزیکی به حداقل خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان‌شرقی نیز طی چند روز آینده به جرگه استان‌های دارای فروش اینترنتی و هوشمندسازی فروش خواهد پیوست، اظهار داشت: راه اندازی فروش اینترنتی (مثلا در مورد مرغ منجمد) تقاضا برای مصرف را کاهش داده و بازار را به سمت آرامش سوق می دهد.

همچنین مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌شرقی از توزیع هوشمند کالا‌های اساسی برنج، تخم مرغ و مرغ گرم در آذربایجان‌شرقی خبرداد.

علی اکبر نژادرضا گفت: با توجه به اخذ مجوز از سازمان مرکزی تعاون روستایی، در نشست هماهنگی با مدیر استانی سامانه بازرگام و با حضور معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، مدیر امور طیور سازمان، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان و معاون شرکت غله و معاون شرکت پشتیبانی امور دام استان در محل مدیریت تعاون روستایی استان، مقرر شد مدیر استانی شرکت بازرگام از روز شنبه ۲۷ آذرماه نسبت به آماده سازی انبار و سردخانه و پیش بینی صفحه‌ای اختصاصی برای توزیع هوشمند کالا‌های اساسی برنج، تخم مرغ و مرغ گرم در سامانه و اپلیکیشن بازرگام، اقدام و تا حداکثر شب فردا (سه شنبه ۳۰ آذرماه) توزیع و تحویل کالا‌های مذکور در درب منزل، آغاز شود.

نژادرضا افزود:کالا‌های مذکور با قیمت مصوب تنظیم بازار با هزینه حمل رایگان تحویل مشتریان شده و هیچ گونه هزینه‌ای از مشتریان بابت حمل کالا دریافت نمی‌شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌شرقی در ادامه افزود: پرداخت وجه بصورت اینترنتی بوده و هیچ‌گونه وجهی نیز در محل از مشتری دریافت نخواهد شد.

گفتنی است همشهریان می‌توانند از طریق سایت بازرگام نسبت به خرید کالا‌های اساسی همچون برنج، تخم مرغ، مرغ گرم و… اقدام کنند.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …