کشاورزی محور اصلی  توسعه است

 

 

استاندار آذربایجان‌شرقی، کشاورزی را از محورهای اصلی و مهم توسعه در کشور عنوان کرد و آموزش و توانمندسازی فعالان این بخش را برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها مورد تأکید قرار داد.

روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان- سردار عابدین خرّم در دیدار با اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: امنیت و آرامش مردم در حوزه معیشت و تغذیه، مدیون فعالیت جامعه تولیدکنندگان بخش کشاورزی است.

وی، کشاورزی را از محورهای اصلی و مهم توسعه در کشور عنوان کرد و گفت: اگر کشاورز بتواند روی پای خود بایستد جامعه می‌تواند مستقل و خودکفا شود، ولی اگر جامعه‌ای واردکننده نیازهای غذایی خود باشد نخواهد توانست استقلال واقعی خود را حفظ کند.

خرّم اظهار داشت: فعالان بخش کشاورزی، تولیدکننده، اشتغال‌زا، تامین‌کننده و عرضه‌کننده هستند و بخش عظیمی از جامعه به تولیدات آنها نیازمند است.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های اصلی کشور، مهاجرت روستاییان و کشاورزان به شهرها و شکل‌گیری حاشیه‌نشینی است، گفت: برای جلوگیری از این امر باید به توسعه کشاورزی و افزایش درآمد کشاورزان توجه کرد تا انگیزه ای برای ماندن در روستاها داشته باشند.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: آموزش و توانمندسازی کشاورزان مسئله بسیار مهمی است تا بتوانیم کشاورزان را در جغرافیا و منطقه روستایی خود را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: حل معضلات و مشکلات بخش کشاورزی بسیار مهم است و مسئولان دولتی باید تلاش کنند تا مشکل کشاورزان را در زمینه‌های مختلف از جمله نقدینگی، کود و ماشین‌آلات رفع کنند.

خرّم با تاکید بر اصلاح الگوی کشت با توجه به کمبود منابع آبی، گفت: آب ‌بری محصولات کشاورزی در وضعیت کنونی مسئله بسیار مهمی است که اگر ادامه یابد با مشکل مواجه خواهیم شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: بسیاری از سدهای استان آماده آبگیری است، ولی به دلیل مشکلات پایین‌دست از جمله کانالها و لوله‌کشی هنوز آبگیری نشده‌اند.

 

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …