۹ دی توطئه دشمن را خنثی کرد

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه برنامه‌هایی که برای بزرگداشت حماسه نهم دی تا سالگرد شهادت سردار سلیمانی طراحی شده بر مبنای جهاد روشنگری است.

صدا و سیما- حجت الاسلام موسی‌پور گفت: از مدتی قبل ستاد بزرگداشت نهم دی در تهران و مراکز استان‌ها تشکیل شد. یکی از برنامه‌هایی که پیش بینی شده تجمعات مردمی در فضای باز و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است. این مراسم در هشتصد شهر کشور با حضور حماسی مردم برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مراسم در تهران فردا ( نهم دی) در میدان امام حسین برگزار می‌شود.

موسی پور ادامه داد: بیش از هشتاد کتاب درباره فتنه ۸۸ منتشر و امسال هم مقالاتی آماده شده است. علاوه بر این روزشمار چهار جلدی فتنه ۸۸ آماده شده است. برگزاری شب شعر با حضور شاعران آیینی، برپایی نمایشگاه کاریکاتور، اجرای سرود‌های انقلابی، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، اعزام سخنران به استان‌ها، برگزاری حلقه‌های روشنگری در ۶۰ هزار مسجد و ۴۰ هزار پایگاه بسیج، رئوس فعالیت‌هایی است که در برزگداشت نهم دی برگزار خواهند شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: تحریف حقایق یکی از راهبرد‌های مهم جنگ رسانه‌ای دشمن است. راهکار مقابله با این حربه جهاد تبیین و روشنگری است.

وی اظهار داشت: روز‌های مهم و سرنوشت ساز پاره‌ای از تاریخ یک ملت را تشکیل می‌دهند و در فرهنگ دینی از این روز‌ها به ایام‌الله تعبیر شده است.

موسی پور افزود: بازخوانی این ایام برجسته قدرت عظمت انقلاب اسلامی را به نمایش می‌گذارد. البته با پاسداشت و بزرگداشت، باید از تحریف آن هم جلوگیری کرد.

وی به اهمیت ۹ دی اشاره کرد و اضافه کرد: این روز بزرگ و حماسی یک توطئه پیچیده و عملیات دقیق دشمن که برای اضمحلال نظام و موجودیت دینی ایران طراحی شده بود، خنثی کرد. طراحی‌های بعدی این فتنه هم تجزیه ایران را مدنظر داشت.

موسی پور گفت: این توطئه عظیم به دست مردم خنثی شد. انقلاب اسلامی استکبارستیز است. از ابتدای انقلاب اسلامی شاهد طراحی‌های گوناگون برای نابودی انقلاب هستیم. دشمن از نفوذ عناصر غربگرا برای استحاله انقلاب‌ها، راه انداختن جنگ داخلی، کودتای نظامی و هشت سال جنگ تحمیلی استفاده کرد، اما تمام این‌ها با حضور همراه با بصیرت مردم خنثی شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: آنچه در سال ۸۸ اتفاق افتاد جنس مختلفی داشت و براساس یک مدل آزمایش شده در برخی کشور‌ها طراحی و اجرا شد. این فتنه حاصل چند سال طراحی سرویس‌های امنیتی آمریکایی و اسراییلی بود.

موسی پور تاکید کرد: بستر پیاده سازی این توطئه هم انتخابات بود و از چند ماه مانده به انتخابات سال ۸۸ فتنه با ایجاد شک و تردید در انتخابات کلید خورد. این روند به تدریج تا روز انتخابات گسترش پیدا کرد و بخشی قابل توجهی از افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داد. اما فاز اصلی فتنه از روز انتخابات شروع شد.

وی اظهار داشت: به تدریج با بی‌بصیرتی و خیانت عده‌ای این موج گسترده‌تر شد و به جایی رسید که طراحان فتنه مطمئن شدند که به نتیجه خواهند رسید، اما در نهم دی با خروش میلیونی ملت ایران آتش این فتنه خاموش شد.

موسی‌پور اضافه کرد: نباید اجازه داد گذر زمان گرد فراموشی بر این حوادث بنشاند. نهم دی شناسه بصیرت و غیرت دینی و نمایانگر پیوند بین امامت و امت است. از سوی دیگر تحریف حقایق یکی از راهبرد‌های مهم جنگ رسانه‌ای دشمن است. راهکار مقابله با این حربه جهاد تبیین و روشنگری است. ما هنوز آثار مخرب تحریم‌هایی را که در فتنه ۸۸ برما تحمیل شد شاهد هستیم لذا از همین روی نباید حماسه نهم دی را به فراموشی سپرد.

موسی پور ادامه داد: «یوم الله نهم دی تجلی وحدت و رمز عبور از فتنه» شعاری است که برای سالگرد این مراسم در سال ۱۴۰۰ انتخاب شده است. نهم دی متعلق به هیچ حزب و گروه نیست و مردم متولی اصلی این روز هستند.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …