یوم‌ا… ۹ دی تداوم ۲۲ بهمن بود

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: یوم ا… ۹ دی تداوم ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ بود که بعد از گذشت حدود ۳۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، همچون خون جدید در رگ‌های انقلاب دمیده شد.

ایسنا- حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در خصوص اهمیت یوم ا… ۹ دی و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اظهار کرد: وقتی‌که مردم احساس کردند فتنه‌ سال ۱۳۸۸ موجب به خطر انداختن انقلاب اسلامی که محصول خون صدها هزار شهید است خواهد شد، در روز ۹ دی دوباره قیام کرده و با حضور خودجوش خود در خیابان‌ها بار دیگر برای دفاع از انقلاب اسلامی به پا خاستند.

وی با بیان اینکه مردم ایران بعد از انتخابات سال ۱۳۸۸ و در قیام ۹ دی بار دیگر رای خود را به‌صورت حماسی‌تر نشان دادند، افزود: یوم ا… ۹ دی نشان داد که مردم این انقلاب را با هیچ‌چیز دیگری عوض نمی‌کنند و در مقابل هر کسی با هر سابقه‌ای که داشته باشد و در مقابل انقلاب بایستد، تا پای جان ایستادگی خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرتاج الدینی حضور مردم در حماسه ۹ دی را پاسخی به آرمان‌های امام و شهدا و لبیک گویی به فرامین رهبر معظم انقلاب برشمرد و تاکید کرد: یکی از درس‌های بزرگ فتنه سال ۱۳۸۸ این بود که نباید فریب شعارهای عده‌ای را بخوریم و این فتنه نشان داد کسانی که سابقه‌ طولانی در طول دوران انقلاب دارند نیز می‌توانند منحرف شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر دنیاطلبی و ریاست‌طلبی جای بصیرت را بگیرد، پای بسیاری از افراد باسابقه در انقلاب نیز می‌لرزد و لذا تنها معیار و ملاک حرکت در مسیر انقلاب پیروی از فرامین رهبر انقلاب است و هر کس از این مسیر منحرف شود امکان لغزش وجود دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر هدایت‌ها و رهبری حضرت آیت ا… خامنه ای در مقابله با فتنه سال ۱۳۸۸ نیز گفت: هدایت‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و دعوت ایشان به بصیرت در مقابل نقشه‌های فتنه‌گران بسیار روشنگر و تعیین کننده بود و بعد از اینکه فتنه گران شعارهای برگردانده شده از شعارهای دوران انقلاب را سر دادند، به‌طوریکه شاهد بودیم فتنه گران در آن ایام در پشت‌بام‌ها شعار ا…‌اکبر می‌دادند، رهبر انقلاب این شعارها را تحریف شده و جعل شده نامیدند که خوشبختانه مردم با بصیرت مثال زدنی خود در مقابل این فتنه‌گران ایستادند.

حجت الاسلام والمسلمین میرتاج الدینی در پایان با اشاره به نقش محوری مرحوم آیت‌ا… مجتهد شبستری امام جمعه وقت تبریز در شکل‌گیری حماسه‌ ۹ دی متذکر شد: نقش نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها مخصوصاً نقش محوری مرحوم آیت‌ا… مجتهد شبستری امام‌جمعه وقت تبریز که به‌عنوان پیشتاز و پیش‌ قراول این حماسه یاد می‌شود غیرقابل‌انکار است چراکه سخنرانی حماسی آن مرحوم در تجمع تاریخی هشت دی مردم تبریز، موجب خیزش و شکل‌گیری قیام ۹ دی در سراسر کشور شد.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …