سپرده‌گذاری شرکت‌ها در بانک‌ بزرگترین تهدید برای بخش تولید است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: بزرگترین مشکل مدیریت اقتصادی کشور، بی ثباتی است که موجب نارضایتی تولیدکننده و مصرف‌کننده شده است.

ایسنا- عابدین خرّم در جلسه‌ مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز که با موضوع «بررسی بودجه ۱۴۰۱» برگزارشد، با بیان اینکه ثبات و رشد اقتصادی، کاهش تورم، افزایش تولید و اشتغال و جلوگیری از کسری بودجه جزو اهداف کلان بودجه سال آینده هستند، اظهار کرد: دلیل نارضایتی‌ها، انباشت مشکلات اقتصادی در ۴۰ سال گذشته است، افزود: برای حل این مشکلات، به یک جراحی اقتصادی نیاز داریم که این امر در بودجه ۱۴۰۱ مورد توجه تصمیم‌گیران و کارشناسان صاحب سبک قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: ریسک‌پذیری در بین مدیران ما به شدت پایین است و متاسفانه برخی از شرکت‌های بزرگ به‌جای توسعه‌ تولید، سرمایه‌های خود را در بانک‌ها سپرده‌گذاری کرده‌اند که این کار بزرگترین تهدید برای بخش تولید است.

خرّم از اساتید دانشگاه، بازرگانان و صاحب‌نظران مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی تبریز خواست عارضه‌های احتمالی بودجه ۱۴۰۱ را احصا و راهکارهایی را که می‌تواند در سطح ملی تاثیرگذار باشد، ارائه دهند.

وی، بررسی و نقد بودجه‌ ۱۴۰۱ را در مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی تبریز مثبت ارزیابی کرد و گفت: نتیجه‌ این جلسات کارشناسی می‌تواند در مرحله‌ تصویب و اجرای قانون بودجه تاثیرگذار باشد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر اینکه خروجی این جلسات باید کاربردی باشد، گفت: نتایج این بررسی‌ها، فرصتی طلایی برای مسئولان اجرایی است تا با کمترین خطا  مسیر را ادامه دهند.

در این جلسه جمعی از اساتید دانشگاهی و اعضای مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی تبریز پیرامون بودجه ۱۴۰۱، نقاط ضعف و قوت، تاثیر تغییر نرخ و مبلغ مالیات در بودجه و تاثیرات آن بر بازرگانی و صنعت و همچنین تغییرات نرخ ارز، فرصت ها و تهدیدات آن بحث کردند.

گفتنی است مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی تبریز به منظور ایفای نقش موثر در راهبری اقتصادی استان از طریق بهبود محیط کسب و کار و تقویت فرهنگ نوآوری، کارآفرینی و رقابت پذیری ایجاد شده و به دنبال بهره گیری از نظرات اساتید دانشگاهی و ایجاد ارتباط دو سویه مابین دانشگاه و صنعت است.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …