مشاغل دانش بنیان؛ راهکار حل معضل بیکاری

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که بخش قابل توجهی از نرخ بیکاری مربوط به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، گفت: باید به سمت مشاغل دانش‌بنیان و دیجیتال برویم.

ایسنا- محمد کلامی در جلسه کارگروه اقتصاد دیجیتال استان، تاکید کرد: این کارگروه باید اهمیت خود را در بخش‌های مختلف نشان دهد.

وی با اشاره به این‌که بخشی از مشکلات مانند تورم، ناشی از اقتصاد سنتی است، افزود: باید بسترهای اساسی و فرهنگی جهت متمایل شدن به اقتصاد به سمت دیجیتال فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد کشور از ۶/۲ درصد در سال ۹۲ به ۷۷/۶ درصد در سال ۹۹، گفت: با آن‌که متوسط رشد در این بخش از متوسط رشد در سایر بخش‌های اقتصاد ایران بیشتر است، اما هنوز فاصله زیادی تا میانگین ارزش آن در اقتصاد جهانی دارد.

کلامی خاطرنشان کرد: بخش عمده این پیشرفت‌ها در سایه ایجاد و توسعه زیرساخت‌هایی از جمله اینترنت و پهنای باند بوده و این زیرساخت‌ها همچنان باید تقویت شود.

در این جلسه گزارشی از وضعیت اقتصاد دیجیتال استان ارائه و راهکارهای توسعه این بخش و افزایش سهم آن از گردش اقتصادی استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …