آرمان امام (ره) برقراری عدالت بود

رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهیدان، تجدید میثاق کردند.

ایسنا- حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی و اعضای هیئت دولت با حضور در مرقد امام خمینی(ره) و با قرائت قرآن و فاتحه، یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت سپس با حضور بر مزار شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی، شهدای دولت و هفتم تیر و نیز گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

رئیس جمهور پیام میثاق با امام راحل و شهدا را مردم‌باوری و اجرای عدالت دانست و اظهار داشت: در مکتب امام بزرگوار توجه به مردم اصل محوری است و ما در دولت مردمی موفقیت خود را در حضور و مشارکت مردم تعریف کرده‌ایم و بر این اساس به دنبال رفع مشکلات هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با تبریک ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: توکل به خدا و همراه کردن مردم دو اصل مهم در حرکت مصلحانه امام بزرگوار بود و ترجمان جمهوری اسلامی ایران به مردم‌سالاری دینی بیان این حقیقت است که مردم در نظام اسلامی، محوریت دارند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: نگاه امام راحل به مردم نگاه تشریفاتی و سیاسی مصطلح نبود، بلکه ایشان به حضور، مشارکت و قدرت مردم باور داشتند، لذا تأکید امام(ره) بر توجه به فقرا و کوخ‌نشینان و خواست مردم، نشأت‌گرفته از یک باور عمیق بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: براساس دیدگاه امام راحل نسبت به توجه به مردم، در هر عرصه‌ای که به مردم میدان داده شده، در آن عرصه شاهد موفقیت و پیروزی‌های چشمگیر هستیم و در بخش‌هایی که بعضاً مشکل وجود دارد، بخاطر آن است که اهمیت چندانی برای حضور مردم تعریف نشده است.

رئیس جمهور تأکید کرد: براساس آموزه‌های مکتب امام راحل، مهم‌ترین اصل در تحول و اجرای عدالت با حضور مردم شکل می‌گیرد و پیام میثاق با امام راحل و شهدای گرانقدر توجه به مردم‌باوری و پیگیری اجرای عدالت در جامعه است و توجه به این موضوع در دولت مردمی، محوریت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه تأکید بر اجرای عدالت در حرف و سخن آسان است، اما در عمل کار راحتی نیست، اظهار داشت: میدان اجرای عدالت نیازمند مردان و زنانی است که خود انسان‌های عادلی باشند و از محوری‌ترین نکات تحول‌خواهی عادلانه در جامعه آن است که افراد عادل باشند، قانون عادلانه‌ای در دست داشته و داوری عادلانه‌ای انجام دهند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در زمانه‌ای که همه در سخن و عمل از عدالت گریزان بودند، امام راحل به ما آموختند که در همین جامعه می‌توان به نام دین و عدالت تحول ایجاد کرد و خودشان پرچم عدالت‌خواهی را برافراشتند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: در ۴۰ سال گذشته اقدامات و خدمات بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف انجام شده است، اما همچنان دشمنان تلاش می‌کنند که نظام دینی به طور کامل تثبیت و توسعه پیدا نکند، اما تاکنون موفقیتی نداشته‌اند و بعد از این نیز نخواهند داشت.

رئیس جمهور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اذعان رسمی آمریکایی‌ها به شکست مفتضحانه فشار حداکثری‌شان، اظهار داشت: با این شکست معلوم شد که نتیجه مقاومت و ایستادگی، نصرت الهی را به همراه خواهد داشت و اگر ما در مسیر اجرای تکلیف و وظیفه بزرگی که بر دوش داریم، به درستی حرکت کنیم، موانع برطرف شده و نصرت الهی را شاهد خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تأکید بر ضرورت پیمودن خط نورانی امام راحل، گفت: نجات کشور، رفع مشکلات و رونق گرفتن زندگی مردم در گرو عمل به این خط نورانی است.

در این مراسم حجت‌الاسلام سید حسن خمینی نیز در سخنانی با اشاره به کینه و خباثت مستکبران علیه ملت ایران، گفت: در چالش‌ها و مشکلات امروز کشور همه دست در دست هم، رئیس جمهور و دولت را یاری کنیم تا کشتی عظیم و پرافتخار ملت ایران که در مشکلات گرفتار آمده به سرمنزل برسد.

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …