دولت کار، اسیر حاشیه‌ها نمی‌شود

اعمال محدودیت دو هفته‌ای برای کنترل شیوع سویه جدید کرونا

رئیس جمهور مردمی بودن، تحول‌گرایی و عدالت‌محوری صفات و مشخصات اصلی دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: فضای دولت کار، کار و کار برای مردم است و اسیر حاشیه‌ها نمی‌شود.

پایگاه اطلاع رسانی دولت- حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر و ۲۲ بهمن گفت: مسئولان در فرصتی که برای خدمت به مردم در اختیارشان قرار گرفته، نهایت تلاش خود را در جهت کسب رضایت خداوند و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی به کار گیرند.

رئیس جمهور از همه دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها خواست که اجرای دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در همه اماکن عمومی از به ویژه در اتوبوس‌ها، مترو و هواپیما با جدیت پیگیری کنند.

رئیس جمهور مردمی بودن، تحول‌گرایی و عدالت‌محوری صفات و مشخصات اصلی دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: فضای دولت کار، کار و کار برای مردم است و اسیر حاشیه‌ها نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به موضوع آزادسازی حریم دریا و رودخانه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: هر یک از دستگاه‌های اجرایی که در بخشی از حریم رودخانه یا دریا اقدام به احداث بنا کرده است، شایسته است برای رفع این تجاوز خود پیش‌قدم شود و مدعی اول اجرای قانون در این زمینه دولت مردمی و بخش‌های تابعه آن باشند.

رئیس جمهور تصریح کرد: همچنین وزارت کشور با همکاری دستگاه‌های مربوطه از جمله استانداری‌ها و شهرداری‌ها هم‌زمان با پیگیری آزادسازی حریم دریا و رودخانه‌ها، برنامه و آئین‌نامه جامع و دقیقی برای نحوه مدیریت و بهره‌برداری از مناطق آزاد شده تهیه کنند تا با تامین امنیت و فضای مناسب فرهنگی و اجتماعی این امکانات به بهترین نحو مورد استفاده مردم قرار گیرند

همچنین سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبات جدید این ستاد را تشریح کرد.

عباس شیراوژن درباره آخرین مصوبات ستاد اظهار داشت: در جلسه اخیر ستاد کرونا چند مصوبه داشتیم؛ مصوبه اول این است که برخی محدودیت‌ها که در جلسات قبلی ستاد کرونا اعلام شده بود به مدت دو هفته تمدید شود بنابراین تصمیم گرفته شد که جلسات اداری در اماکن سربسته با حداکثر ۳۰ نفر و به مدت ۹۰ دقیقه برگزار شود؛ تجمعات فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و آیینی در اماکن مسقف تا ۲۰ درصد ظرفیت فضا و به مدت ۹۰ دقیقه برگزار شود، استفاده از ماسک در محیط های سربسته الزامی باشد و پروازها با ظرفیت ۶۰ درصد انجام شود. مقرر شد که این مصوبات دو هفته دیگر ادامه پیدا ‌کند.

وی افزود: همچنین تصویب شد که صداوسیما و وزارت بهداشت برای همراهی مردم با تکمیل واکسیناسیون کرونا، فعالیت‌های اقناعی و فرهنگسازی را انجام دهند. به خصوص بر همراهی والدین برای واکسیناسیون کودکان تأکید شد.

وی با اشاره به ایام زیارتی ماه رجب و مشرف شدن مردم به حرم مطهر امام رضا(ع) تصریح کرد: در این ایام تأکید شده که باید مقررات بهداشتی توسط زائرین رعایت شود  مراسم اعتکاف باید صرفا در شهرهای زرد، نارنجی و آبی با ۲۰ درصد ظرفیت مساجد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، انجام کامل واکسیناسیون و استفاده از ماسک برگزار شود.

شیراوژن گفت: درمورد ورودی مرزهای هوایی، زمینی و دریایی تأکید شد که سلامتی مسافران تأمین شود. درمورد حمل و نقل عمومی نگرانی هایی وجود داشت مبنی بر اینکه مقررات و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود؛ در جلسه ستاد کرونا تأکید شد که دستگاه‌های مربوطه بر رعایت جدی‌تر مقررات بهداشتی در مترو و اتوبوس نظارت بیشتری داشته باشند.

وی درباره مصوبه ستاد کرونا درباره راهپیمایی ۲۲ بهمن بیان کرد: وزارت کشور و وزارت بهداشت ملزم شدند که شکل جدیدی از برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن را طراحی کنند و پیشنهاد بدهند که با توجه به رنگ بندی شهرها طراحی جدیدی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از نگرانی‌ها کمبود اقلام دارویی موردنیاز مردم یا افزایش قیمت آن بود؛ خاطرنشان کرد: قرار شد قیمت دارو به قیمت سابق بازگردد و داروی موردنیاز مردم تأمین شود.

به گفته وی با توجه به انجام واکسیناسیون گسترده در کشور، مصوب شد که الزاماتی که بر رنگ بندی شهرهاست بازبینی شود که این امر با همکاری وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

همچنین ببینید

امروز پیکرهای مطهر ۵ شهید گمنام در آذربایجان شرقی تشییع و خاکسپاری می شوند

امروز(شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح پیکر مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس از طریق …