انسجام ملی یک وظیفه است

 

جشن تولد چهل و سه سالگی انقلاب اسلامی ایران در اقصی نقاط آذربایجان شرقی برگزار شد.

با وجود اینکه هوای آذربایجان شرقی نسبت به روز‌های گذشته سردتر شده بود و بارش برف به صورت پراکنده ادامه داشت، اما مردم آذربایجان با شور و شوق ویژه‌ای با آراستن خودرو‌های خود و با اهتزاز پرچم سه رنگ ایران اسلامی و در دست داشتن بادکنک‌های رنگارنگ، جشن ۴۳ سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی را گرامی داشتند.

مردم با راهپیمایی خودروئی و موتوری در جشن انقلاب اسلامی مشارکت کردند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با نظم و ترتیب ویژه‌ای، عزت، وحدت و یکپارچگی خود را به نمایش گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: یکی ازعوامل مهم در بقای انقلاب اسلامی رعایت عدالت اجتماعی است.

ایرنا- حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به عوامل مختلف در بقای انقلاب اسلامی، افزود: برای حفظ انقلاب راه‌های مختلفی وجود دارد که مهمترین آنها عبارت از اطاعت  و تبعیت محض از رهبر انقلاب، پافشاری روی اصول و ارزش‌های انقلاب، حفظ و تقویت ارتباط با خدا، حفظ وحدت و انسجام ملی، تقویت دشمن شناسی، استکبارستیزی و افزایش آمادگی دفاعی است که آحاد ملت باید این عوامل را به درستی و با دقت کامل رعایت نمایند.

وی توجه به رعایت عدالت اجتماعی و مقابله با فرهنگ منحط غربی را از دیگر عوامل حفظ و بقای انقلاب اسلامی برشمرد.

امام جمعه تبریز یکی از راه‌های عدالت را مبارزه با فساد دانست و ادامه داد: اگر با فساد اقتصادی مقابله نشود، هر سرمایه داری ممکن است به جای ورود به تولید به سراغ راه‌های دیگر برود.

وی ضمن قدردانی از مبارزان راه انقلاب، اظهار داشت: در جشن انقلاب معمولاً از دستاوردها گفته می‌شود اما باید بگویم که دستاوردها فقط در ابعاد مادی نیست و نباید دستاوردهای معنوی را از قلم انداخت و در این راستا باید به رهنمودهای رهبری به خصوص در حوزه مخاطرات جنگ شناختی، در مسیر جهاد تبیین عمل کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به شکست‌های سیاست‌های ترامپ و روی کار آمدن دموکرات‌ها در ایالات متحده ، با بیان اینکه پروژه فشار حداکثری بر ایران شکست خورده است، یادآور شد: دولت واشنگتن در تلاش برای توسعه جنگ مذهبی در افغانستان بود تا ایران را وارد یک جنگ تمام عیار کند.

وی با اشاره به برنامه ریزی در غرب کشور بر روی گروهک کومله و سپس در جنگ جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای به چالش کشیدن ایران و شعله ور کردن آتش جنگ قومیتی گفت: دشمنان می خواستند ایران و آذربایجان را رو در رو کنند که با درایت های رهبری در هر زمینه با شکست مواجه شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه حملات بزرگ و پی در پی سایبری به تأسیسات ایران در برنامه یک سال اخیر آمریکا بوده است، اظهار داشت:  التهاب آفرینی در بازار ارز و طلا و برهم زدن امنیت داخلی ایران توسط صهیونیست‌ها از دیگر توطئه‌های یک سال اخیر بود که به حول و قوه الهی همان گونه که از اول انقلاب خدا با این مردم همراه بوده، بعد از این هم پیروز خواهیم شد.

خطیب جمعه تبریز به سالروز ولادت امیرالمومنین (ع) اشاره کرد و گفت:  یکی از صفات بارز و مهم ایشان نباء العظیم است و باید در سالروز ولادت این امام همام از پدرانمان قدردانی کنیم اگرچه باید در طول سال هم این کار را انجام دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاید بر اینکه پدر و مادران نباید نسبت به شکل گیری تقوا در فرزندان خود بی تفاوت باشند، افزود: والدین موظفند ورودی و خروجی عقل را در دوره سرنوشت ساز کودکی کنترل کنند و باید توجه داشت که ذهنی که با افکار مسموم سمی شود از نعمت ارتباط با خدا محروم می‌شود.

تقدیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از حضور پرشور مردم آذربایجان شرقی

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از حضور باشکوه مردم انقلابی استان در راهپیمایی خودرویی خانوادگی و موتوری یوم‌الله ۲۲ بهمن قدردانی کرد.

در اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی آمده است: جشن ملی سال ۱۴۰۰ و راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن امسال که به اقتضای شرایط شیوع بیماری کرونا و اهمیت حفظ سلامتی مردم عزیز، در آذربایجان شرقی به شیوه خودرویی خانوادگی و موتوری و با ویژه‌برنامه‌ای در مصلای اعظم حضرت امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد، برگ زرین و افتخار دیگری در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی بود که با حضور پرشور و لحظه شناسی مردم با بصیرت استان قهرمان‌پرور آذربایجان شرقی به وقوع پیوست.

اهالی متدین و غیور آذربایجان شرقی و تبریز شهیدپرور امروز با خلاقیت، ابتکار و بالندگی، صحنه‌هایی بدیع از آرمان‌گرایی و انقلابی گری خود را در گام دوم انقلاب خلق کردند و با رقم زدن ۲۲ بهمن ماندگار و تماشایی‌تر از قبل، بار دیگر پایبندی به ارزش‌های والای معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) و تبعیت محض از مقتدای عظیم الشان امت اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را به جهانیان نشان دادند.

حضور آگاهانه، پرشور و حماسی مردم متدین، بصیر و لحظه شناس سراسر استان به‌ویژه تبریز قهرمان از هر قشر و با هر سلیقه‌ای که با درک درست و حضور در صحنه، در عین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به شکل خودرویی خانوادگی و موتوری و همچنین حضور مسئولانه و انقلابی در مراسم ویژه سخنرانی و نماز جمعه در مصلای اعظم حضرت امام خمینی (ره) تبریز منجر به خلق حماسه ماندگاری دیگر در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی گردیدند، تقدیر و تشکر کرده و مراتب سپاس و امتنان خود را از این مردم فهیم اعلام کرده و دوام توفیقات ملت شریف و قدرشناس را از خداوند قادر متعال مسئلت می‌کند.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …