تشدید نظارت‌ بر بازار در آستانه عید نوروز

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر تشدید نظارت‌ها در سطح بازار در آستانه عید نوروز، گفت: اقدامات نظارتی نباید به هیچ وجه کمرنگ شود و نتیجه این نظارت‌ها باید احساس ناامنی متخلفان و کاهش تخلفات باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان- عابدین خرّم در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، تأکید کرد: تأثیر مستقیم تصمیمات و مصوبات این ستاد و اعمال مدیریت‌ها و نظارت‌ها باید در سطح بازار و معیشت مردم به ویژه اقشار کم‌درآمد جامعه قابل مشاهده باشد.

وی افزود: تولیدکنندگان استان در حوزه تأمین کالا به قیمت مصوب فعال هستند، اما در بخش توزیع و خرده‌فروشی مشکلاتی مانند تفاوت قیمت‌ها هست که باید با تقویت نظارت و اعمال قانون حل شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: شهرداری تبریز باید در آستانه عید نوروز، با راه‌اندازی این مراکز، امکان دسترسی آسان شهروندان به ویژه خانواده‌های کم‌درآمد به کالا‌های مورد نیاز را فراهم کند.

خرم اظهار کرد: به نظر می‌رسد جریمه تخلفات در این حوزه بازدارنده نیست و باید با کسانی که مکرراً مرتکب تخلف می‌شوند برخورد‌های جدی‌تری صورت گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اتحادیه‌ها بیشتر از دستگاه‌های نظارتی بر مسائل صنفی اشراف دارند و نظارت خود اتحادیه‌ها می‌تواند موثرتر باشد.

وی افزود: به‌روزرسانی آمار انبار‌های کالا در استان، نظارت بر رعایت قیمت مصوب در فروشگاه‌های بزرگ و تعیین تکلیف کالا‌های باقی‌مانده در انبار‌های اموال تملیکی را تأکید کرد.

خرم اظهار کرد: بلاتکلیف بودن ۴۷ هزار تن گندم در سیلو‌های استان به دلیل عدم اعلام نظر معاونت غذا و دارو، از تعلل این معاونت در این زمینه انتقاد کرد و ۴۸ ساعت مهلت داد تا تکلیف گندم موجود در سیلو‌های استان برای توزیع در بازار مشخص شود.

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …