افق روشن سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی از آماده سازی بیش از ۵۰ هکتار مزرعه خورشیدی برای رفع نیاز صنایع و واحدهای تولیدی استان خبر داد و گفت: در پنج ماه اخیر بیش از ۴۵ واحد تولیدی راکد در استان با اشتغالزایی بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر به چرخه تولید بازگشته‌اند.

فارس- عابدین خرّم در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: دولت سیزدهم کارش را در شرایطی شروع کرد که در بسیاری از شاخص‌ها وضعیت خوبی نداشتیم و اگر در سال‌های گذشته، سرمایه‌گذاران برای رفع مشکلات خود دنبال مسئولان می‌گشتند امروز ما مسئولان به دنبال سرمایه‌گذار، رفع مشکلات و معضلات تولید هستیم.

وی افزود: در چند ماه گذشته با ۲۶۰ سرمایه‌گذار نشست برگزار و نیازهای آنها را برای سرمایه‌گذاری بررسی کردیم.

خرّم با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌ها در ابعاد مختلف عقب هستیم،

گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شبانه‌روزی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و بهبود زیرساخت‌ها تلاش می‌کند و امروز اقداماتی که دولت انجام می‌دهد به دور از تبلیغات رسانه‌ای است و اقدامات و حرکت‌های امروز بعد از حصول نتیجه بازتاب خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه صادرات استان در سال جاری ۳۲ درصد افزایش داشته و تا آخر سال به بالای ۴۰ درصد خواهد رسید، افزود: با بسترهای فراهم‌شده و همت و تلاش کارآفرینان دلسوز، شاهد حماسه تولید و صادرات در سال آینده خواهیم بود.

خرّم تاکید کرد: در حوزه صادرات باید جهش اتفاق بیفتد و در حوزه واردات هم باید صرفا نیازمندی‌های اساسی وارد شود‌.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطر نشان کرد: در پنج ماه اخیر شروع به کار دولت سیزدهم بیش از ۴۵ واحد تولیدی راکد در استان به چرخه تولید بازگشته و بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر نیز مشغول کار شده‌اند.

وی افزود: ما در حوزه دیپلماسی اقتصادی نیز با کشورهای همسایه و منطقه نشست‌ها و مصوبه‌های زیادی داشته‌ایم که امیدواریم این امر منجر به توسعه صادرات استان شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی از آماده سازی بیش از ۵۰ هکتار مزرعه خورشیدی برای رفع نیاز صنایع و واحدهای تولیدی استان خبر داد و گفت: یکی از ظرفیت‌های ارزشمند استان معدن است که مورد غفلت واقع شده است.

وی فضای انقباضی در سیستم بانکی را مانع بزرگی برای تولید دانست و گفت: در گذشته بانک‌ها به جای نقش کمک‌کننده و حمایت‌کننده، بنگاه‌داری می‌کردند که با اهتمام دولت مردمی این رویه در حال تغییر است.

 

همچنین ببینید

نوار مرزی آذربایجان شرقی به مرز اقتصادی تبدیل می شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل مرز ۲۴۱ کیلومتری استان با کشورهای همسایه، …